سمینار کاربرد نانو در پلیمر برگزار شد

سمینار کاربرد نانو در پلیمر برگزار شد
(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۰۴

تولید نانوکامپوزیت های پلیمری به روش های پلیمریزاسیون، محلولی و اختلاط مذاب و ویژگی های آنها از مواردی بود که در این سمینار به آن پرداخته شد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا سمینار کاربرد نانو در پلیمر بعدازظهر امروز دوشنبه ،  1)مهرماه) در حاشیه دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.تولید نانوکامپوزیت های پلیمری به روش های پلیمریزاسیون، محلولی و اختلاط مذاب و ویژگی های آنها از مواردی بود که در این سمینار به آن پرداخته شد.

براساس این گزارش نانوذرات ها به صورت سه بعدی، دوبعدی و تک بعدی هستند که بیشترین مصرف را نانوذرات تک بعدی به دلیل قیمت مناسب دارند ونانولوله های کربنی، نانوالیاف کربنی و نانولوله های تو خالی را در نانو مواد دوبعدی هستند که به علت قیمت بالا مورد استفاده قرار نمی گیرد.

برپایه این گزارش، نانوسیلیکا، نانوآلومینا، نانوهیدروکسید منیزیم جزو نانومواد سه بعدی هستند که در نانومواد سه بعدی بیشتر از نانوذرات نقره اکسید روی استفاده می شد که به دلیل خاصیت آنتی باکتریال در صنایع بسته بندی و بهداشتی کاربرد دارد.

نانوسیلیکات های لایه ای و گرافن در نانومواد تک بعدی قرار می گیرند که در نایلون ها به کار گرفته می شود وکاربرد نانورس در پلیمرها سبب افزایش مقاومت در برابر شعله، ممانعت از عبور گازها و بهبود استحکام مکانیکی می شود.

پیش بینی شده است که استفاده از نانوکامپوزیت ها در خودروها در آمریکا می تواند یک و نیم میلیارد لیتر در سوخت سالیانه صرفه جویی ایجاد کند.

 

 

تعداد بازدید : ۲,۰۹۳