حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه دانش فنی فرآیندها

حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه دانش فنی فرآیندها
(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۲۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث توسعه دانش فنی فرآیندها به دلیل هزینه بالا و تخصصی بودن ورود نکرده ،گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعالیت شرکت های کوچک و بزرگ برای کار در این حوزه استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز (دوشنبه، یکم مهرماه) در آیین امضای توافقنامه همکاری ارائه دانش فنی واحد تولید پلی اتیلن سنگین که به امضای علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سیاوش درفشی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز رسید، از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان خادم توسعه صنعت پتروشیمی قدردانی کرد.
وی افزود: هدف شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با همه امکانات و تجهیزات، ارائه خدمت به صنعت پتروشیمی است و این وظیفه ذاتی این شرکت است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال اعداد و ارقام نیست و تنها به دنبال توسعه فناوری و تجاری سازی آن است.
محمدی با قدردانی از اعتماد هلدینگ نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی تبریز به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: ما از گره خوردن دستان صنعت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خوشحال می شویم و این اتفاق باید تکرار شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی تکنولوژیک و پیچیده ای است، تصریح کرد: 286 لایسنس از نقاط مختلف دنیا وارد این صنعت در کشور شده است و باید به سمت اتکا و اعتماد واقعی به توانمندی های داخلی حرکت کنیم؛ نه به صورت شعاری.
محمدی ادامه داد: ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حکم پدری برای توسعه فناوری صنعت هستیم و ما رقیب کسی نیستیم و بنده از تمام شرکت ها برای استفاده از امکانات تخصصس مجموعه شرکت پژوهش و فناوری دعوت می کنم.
معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکنون 7 دانش فنی را در حوزه توسعه دانش فنی فرآیندها کسب کرده است.
وی با اشاره به اهمیت دانش فنی PVM در کشور اظهار کرد: این دانش به دلیل فراوانی گازطبیعی در کشورمان بسیار حائز اهمیت است.
محمدی گفت: طرح PVM در یکی از استان های غرب کشور در حال بررسی است و امیدوارم تا پایان سال عملیاتی شود.

تعداد بازدید : ۸۷۲