رشد 3521 واحدی شاخص بورس تهران

رشد 3521 واحدی شاخص بورس تهران
(دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با افزایش 3521 واحدی به رقم 305 هزار و 917 واحد رسید.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص کل بورس امروزدوشنبه (25  شهریور ماه ) سه هزار و ۵۲1 واحد رشد داشت و در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۵ هزار و ۹۱۷ واحد رسید ،در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۶۸۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۷۹ میلیارد ریال در ۵۹۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۶۰۱ واحد افزایش به ۸۶ هزار و ۸۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۱ واحد رشد به ۵۸ هزار و ۱۴۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز چهار هزار ۴۲۰ واحد افزایش به رقم ۳۵۰ هزار و ۹۳۸ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۴۷۰ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۵۵۹ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۱۶ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۷۳، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۶۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۳۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۲۵ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۲۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۱۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۰۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۸ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۳۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، بانک صادرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانکی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۵۴۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۸۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین همه نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل بیمه کوثر (کوثر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

تعداد بازدید : ۱,۶۱۰