تقویت معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

تقویت معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا
(شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۲۴

رشد حجم معامله پلیمرها و ترکیبات شیمیایی در بورس کالا طی هفته گذشته نشان داد که این بازار به سوی بهبود معامله ها گام بر می دارد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، رشد یک درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته و ثبت داد و ستد نزدیک به 49 هزار تن شاید مهمترین خبر بازار پتروشیمی‌ها در هفته گذشته بود آن هم در شرایطی که یک هفته نیمه‌تعطیل با 3 روز کاری را سپری کردیم. در همین شرایط شاهد بودیم که حجم داد و ستد پلیمرها به رقمی رسید که بالاترین آمار معاملاتی ثبت شده در 9 هفته اخیر است. این سیگنال احتمال تغییر فاز بازار را مطرح کرده آن هم در شرایطی که بازار پلیمرهای بورس کالا برای دومین هفته حجم معاملاتی نسبتاً جذابی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ، فعالان بازار بر این اعتقاد هستند که اگر همین روند در هفته جاری نیز  ادامه یابد اوضاع معاملات متفاوت خواهد بود. البته افزایش 2.5 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا و ثبت رقمی نزدیک به 61 هزار تن که بالاترین رقم در 6 هفته اخیر است را هم باید جدی گرفت آن هم در شرایطی که نشان می‌دهد نیمه‌تعطیل بودن بازار اثر مهمی بر روند تقاضا نداشته است و  جریان کنونی  نشان دهنده آن است که جذابیت خرید تقویت شده و می‌توان انتظار داشت که حجم واقعی تولید در صنایع تکمیلی بهبود یافته است.

در بازار شیمیایی‌های بورس کالا شاهد افت تقاضا و همچنین کاهش عرضه‌ها بودیم که این داده هم نتوانست حجم معاملات این بازار خاص را تحت الشعاع قرار داده و باز هم رشد داد و ستد به ثبت رسید. افزایش 6 درصدی حجم داد و ستد محصولات شیمیایی در بورس کالا و ثبت رقم 21 هزار و 500 تن که بالاترین رقم در دو هفته اخیر است در هفته گذشته به ثبت رسید. هرچند که این حجم معاملات چندان چشمگیر نبود ولی هنوز این حجم را می‌توان یک داده مثبت برای یک بازار نیمه‌تعطیل به شمار آورد.

با توجه به این شرایط می‌توان گفت که بازار پتروشیمی‌های بورس کالا در هفته قبل به رغم انتظارات از افت تقاضا ، باز هم یک هفته خوب را سپری کرد و اگر این شرایط باز هم تکرار شود امیدواری‌ها با اتمام یک دوره نوسان  را در این بازار مهم ، تقویت می‌کند. روزهای آینده و حجم معاملات در هفته جاری می‌تواند تغییر فاز در بازار را اثبات کند .



تعداد بازدید : ۹۲۲