ساخت یکی از بزرگترین مجتمع های پتروشیمی اروپا در بلژیک

ساخت یکی از بزرگترین مجتمع های پتروشیمی اروپا در بلژیک
(چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۴۵

شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی الفین اروپا، از ساخت یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان جدید در مقیاس جهانی در بلژیک خبر داد.

 

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت بوریالیس در راستای تقویت تعهد خود به صنعت پلی الفین اروپا، به تازگی از کلنگ زنی یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) جدید در مقیاس جهانی (world-scale) در سایت فعلی این شرکت واقع در کالو (Kallo) بلژیک خبر داد.

بوریالیس در بیانیه ای در تاریخ نهم سپتامبر اعلام کرد: این تاسیسات یک میلیارد یورویی از ظرفیت تولیدی معادل 750 هزار تن پروپیلن در سال برخوردار خواهد بود و انتظار می رود تا اواسط سال 2022 میلادی به بهره برداری برسد. به این ترتیب مجتمع جدید به یکی از بزرگترین تاسیسات دنیا در نوع خود تبدیل می شود.

پروژه یادشده که از فناوری اولفلکس (Oleflex) شرکت هانیول یو او پی (Honeywell UOP) برای تولید مستقیم پروپیلن بهره می برد، بزرگترین سرمایه گذاری منفرد (single largest investment) بوریالیس در قاره سبز، تا کنون به شمار می رود.

پروپیلن یکی از واحدهای کلیدی سازنده تولید پلاستیک است و ماده خام برای تولید پلی پروپیلن (PP) محسوب می شود. پلی پروپیلن یکی از پرکاربردترین پلاستیک ها است.

بوریالیس می گوید: مجتمع جدید یک منبع عرضه قابل اتکا با قیمت های رقابتی را برای مشتریان اروپایی پروپیلن و مشتقات آن در سطح قاره سبز فراهم می آورد.

پیشتر در اوایل سال جاری میلادی، شرکت اینئوس، غول صنایع شیمایی بریتانیا اعلام کرد که برنامه دارد تا سال 2024 میلادی سه میلیارد یورو برای ساخت یک کراکر اتان یک میلیون و 250 هزار تنی و یک مجتمع هیدروژن زدایی 750 هزار تنی تولید پروپیلن جدید در بندر آنتورپ سرمایه گذاری کند.

تعداد بازدید : ۲,۱۴۴