همکاری سیبور و گاز پروم در طرح پتروشیمی روسیه

همکاری سیبور و گاز پروم در طرح پتروشیمی روسیه
(یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۴۰

سیبور، غول پتروشیمی روسیه، و گاز پروم توافقنامه تامین خوراک واحد تولید پلیمر پیشنهادی شرکت سیبور درشرق دور روسیه را امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، سیبور، غول پتروشیمی روسیه، و گاز پروم، شرکت نفت و گاز روسی، به تازگی توافقنامه اولیه تامین خوراک واحد تولید پلیمر پیشنهادی شرکت سیبور در منطقه آمور، واقع در شرق دور روسیه (Russia’s Far East)، را امضاء کردند.

بر اساس این توافقنامه، گاز پروم قرار است سالانه یک میلیون و 500 هزار تن ال پی جی (LPG) را از مجتمع فرآوری گاز خود واقع در آمور، به تاسیسات صنایع شیمیایی سیبور که ادغام شده در این مجموعه است، عرضه کند. گاز پروم پیشتر توافق کرده بود که سالانه دو میلیون تن از برخه (فرکشن) اتان به مجتمع پیشنهادی سیبور ارسال کند.

پروژه آمور شرکت گاز پروم بزرگترین مجتمع فرآوری گاز روسیه به شمار می رود و عرضه کننده ال پی جی، هلیم و برخه اتان به بازار آسیا خواهد بود.

سیبور می گوید: با امضای توافقنامه اخیر، قادر خواهیم بود حجم تولید مجتمع پیشنهادی خود را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهیم و از رقم یک میلیون و 500 هزار تن در سال به سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن برسانیم.

سیبور همچنین قرار است در این سایت سالانه 400 هزار تن پلی پروپیلن (PP) تولید کند.

بر اساس بیانیه 5 سپتامبر این شرکت، سیبور قرار است تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در این پروژه را تا پایان امسال اتخاذ کند.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۹