مشارکت لیوندل باسل برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در چین

مشارکت لیوندل باسل برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در چین
(شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۳۲

شرکت لیوندل باسل به دنبال مشارکت در یک سرمایه گذاری مشترک (JV) به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در چین است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی کرون (Chron)، شرکت پتروشیمی لیوندل باسل، مستقر در هیوستون ایالت تگزاس، به دنبال مشارکت در یک سرمایه گذاری مشترک (JV) به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی و پلاستیک جدید در چین است.
سرمایه گذاری مشترک یادشده با نسبت 50-50 با همکاری گروه لیائونینگ بورا انترپرایز (Liaoning Bora Enterprise Group) برای تولید طیف گسترده ای از محصولات پلاستیک در شهر پانجین، واقع در شمال شرق چین، به بهره برداری می رسد. این سرمایه گذاری مشترک می تواند ظرف 10 سال آینده 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید را با روی کار آمدن فازهای جدید به همراه داشته باشد.
بر اساس این گزارش در سال های اخیر ایالت های تگزاس، لوئیزیانا و به طور کلی منطقه گلف کوست شاهد موجی از طرح های توسعه ای جدید در حوزه پتروشیمی و تولید انواع پلاستیک بوده است. در این میان لیوندل باسل از شرکت هایی به شمار می رود که در راستای بهره گیری از منابع گازی شیل آمریکای شمالی، به ساخت مجتمع های صنایع شیمیایی و تولید پلاستیک جدید برای پاسخگویی به نیاز فزاینده جمعیت آسیا به ویژه از سوی چین می پردازند.
باب پتل، مدیر ارشد اجرایی لیوندل باسل، می گوید: چین به عنوان بزرگترین بازار هدف، سریع ترین رشد تقاضا را برای محصولات کلیدی ما در میان بازارهای جهانی داراست.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۳