رشد 2510 واحدی شاخص بورس

رشد 2510 واحدی شاخص بورس
(سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۰۳

شاخص کل بورس امروز ۲ هزار و ۵۱۰ واحد رشد کرد و در نهایت این شاخص به رقم ۲۸۵ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس تهران روز جاری یک بار دیگر ررشد شاخص را تجربه کرد به طوری که  بیش از سه میلیارد و ۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال در ۳۳۷ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۵۳ واحد افزایش به ۷۷ هزار و ۴۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۰۳ واحد رشد به ۵۱ هزار و ۸۴۶ واحد رسیدند.
بر اساس این گزارش ، شاخص آزاد شناور نیز ۲ هزار ۶۱۷ واحد افزایش به رقم ۳۲۴ هزار و ۷۸۵ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۶۰۶ واحد رشد داشتند.
 افزون بر این در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۶۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۰۵ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۰۲ واحد، مخابرات ایران(اخابر) با ۱۷۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۶۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۳ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۳۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۴ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا ، پالایش نفت اصفهان، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، ایران خودرو و گروه مپنا (سهامی عام) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۹۲ میلیون و ۷۳۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.
شاخص فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۱۵ واحد ثابت ماند وهمچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
در میان تمامی نمادها، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند،در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه کوثر (کوثر) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.







تعداد بازدید : ۱,۸۷۸