سرمایه گذاری بهارات پترولیوم در صنعت پتروشیمی هند

سرمایه گذاری بهارات پترولیوم در صنعت پتروشیمی هند
(سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۰۱

شرکت بهارات پترولیوم هند در نظر دارد تمرکز خود را متوجه صنایع پتروشیمی سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی دی ان ای ایندیا (DNA India)، شرکت بهارات پترولیوم (BPCL) هند در نظر دارد با هدف کاهش وابستگی خود به سوخت های حمل و نقل (transport fuels)، به دلیل رونق گرفتن بازار خودروهای الکتریکی در این کشور، تمرکز خود را متوجه صنایع پتروشیمی سازد.

در همین راستا این شرکت قرار است با هدف توسعه تولید پتروشیمی خود در پالایشگاه این شرکت واقع در کوچی تا سال 2024 میلادی، 11 هزار و 130 کرور روپیه سرمایه گذاری کند. اما در مجموع این شرکت تصمیم دارد نزدیک به یک میلیون و 10 هزار کرور روپیه برای توسعه زیرساخت های پالایشی، بازاریابی، افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی، طرح های بالادستی و توسعه پروژه های گازی سرمایه گذاری کند.

دی راجکومار، رئیس و مدیر اجرایی شرکت بهارات پترولیوم (BPCL)، می گوید: ما در ابتدا با تمرکز بر سوخت های حمل و نقل شروع به کار کردیم و پتروشیمی تنها یک درصد از سبد محصولات ما را شامل می شد امابا رونق گرفتن بازار خودروهای الکتریکی، انتظار می رود شاهد تاثیر آن بر سوخت های حمل و نقل باشیم. از این رو حرکت به سوی تولیدات پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برنامه ما توسعه از یک درصد فعلی به سقف 10 و حتی 15 درصد تا سال 2024 میلادی است.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۲