استفاده صنعت پتروشیمی چین از خوراک گازی ایالات متحده

استفاده صنعت پتروشیمی چین از خوراک گازی ایالات متحده
(دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۱:۱۴

شرکت پتروشیمی چجیانگ ستلایت پتروکمیکال تایید ساخت یک مجموعه پتروشیمی چهار میلیارد و 200 میلیون دلاری در چین را برای فرآوری اتان حاصل از منابع گازی ایالات متحده کسب کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز (arabnews)، شرکت پتروشمی چجیانگ ستلایت پتروکمیکال (Zhejiang Satellite Petrochemical) به تازگی تاییدیه لازم برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی 30 میلیارد یوآنی (معادل چهار میلیارد و 200 میلیون دلار) در شرق چین را برای فرآوری اتان حاصل از منابع گازی سرشار ایالات متحده کسب کرد.

چجیانگ ستلایت پتروکمیکال یکی از بزرگترین شرکت های صنایع شیمیایی چین به شمار می رود. مجتمع یادشده دومین تاسیسات پتروشیمی مستقر در چین است که با هدف بهره گیری از خوراک فراوان و ارزان قیمت اتان حاصل از انقلاب شیل آمریکای شمالی به بهره برداری می رسد.

تاییدیه دولت محلی استان جیانگسو در اوایل ماه و در میانه جنگ تجاری پکن واشنگتن دریافت شد. شرایطی که هفته گذشته به وضع تعرفه بر نفت خام وارداتی از ایالات متحده برای اولین بار انجامید.

چین سپتامبر گذشته پنج درصد تعرفه اتان وارداتی از ایالات متحده را افزایش داد و در مجموع این رقم را به 7 درصد رساند.

کلی کوئی، تحلیگر ارشد موسسه وود مکنزی (Wood Mackenzie)، می گوید: با این همه حاشیه سود تولید اتیلن از خوراک اتان حاصل از منابع شیل به مراتب بیشتر از تولید این محصول از نفتا است.

هفته گذشته شرکت اس پی کمیکالز (SP Chemicals) سنگاپور یک مجتمع 650 هزار تنی تولید اتیلن را در استان جیانگسو چین راه اندازی کرد که مطابق یک قرارداد بلندمدت، بخشی از خوراک خود را از اتان عرضه شده از سوی ایالات متحده تامین می کند.

 

تعداد بازدید : ۹۸۴