رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته

رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته
(چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۱۳

شاخص کل بورس امروز ٢٠٤ واحد رشد کرد و در پایان معاملات، نماگر بازار سرمایه به رقم ۲۷۸ هزار و ٦٧٤ واحد رسید.

  به گزارش خبرنگار نیپنا شاخص بورس در جریان معاملات روز جاری بازار سرمایه ۲۰۴ واحد رشد کرد وبیش از سه میلیارد و ٩٤٦ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ١٦ هزار و ٢٩ میلیارد ریال در ٣٧٧ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ١٥٣واحد کاهش به ٧٦ هزار و ٩١٥ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ١٠٢ واحد افت به ۵۱ هزار و ٤٨٧ واحد رسیدند. شاخص آزاد شناور نیز ٣٢٧ واحد کاهش به رقم ۳۱۷ هزار و ٦٠٣ واحد رسید، شاخص بازار اول ٨٩ واحد کاهش و شاخص بازار دوم یک هزار و ٤٨٤ واحد رشد داشت.

براساس این گزارش ، تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ٦٩٦ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ١٥٦ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ١٤٩ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ١٤٠ وحد و گسترش نفت و گاز پارسیان ( پارسان) با ١٢٨ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و مخابرات ایران(اخابر) با ١١٦ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ٩٨ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

همچنین در میان نمادهای امروز نماد بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، سایپا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ٢١٨ میلیون و ١٦٣ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ٤٦٨ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروزحدود ٦ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ٧١٠ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ٧٩١ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ١٥ هزار و ١٣٣ میلیارد ریال داد و ستد شد. در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه کوثر ( کوثر) و بانک دی (دی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند. در مقابل پتروشیمی مارون (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۷