رکوردشکنی بورس تهران

رکوردشکنی بورس تهران
(دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۱۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز پنج هزار و ۶۴۶ واحد رشد کرد و رکوردی جدید را به ثبت رساند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، معامله های انجام شده در بورس تهران روز جاری رکوردی جدید را به ثبت رساند به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه( 4 شهریور ) با افزایش 5646 واحدی به رقم 274 هزار و 871 واحد رسید، این رقم یک رکورد شکنی مهم در تاریخ بورس بود و نماگر بازار سرمایه وارد کانال 274 هزار واحدی شد.

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۹۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال در ۳۷۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۲۱۶ واحد افزایش به ۷۵ هزار و ۹۳۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۸۳ واحد رشد به ۵۰ هزار و ۸۳۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز هفت هزار ۳۸۰ واحد افزایش به رقم ۳۱۴ هزار و ۱۸۲ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۶۰۷ واحد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۲۲۳ واحد رشد داشتند.

همچنین در میان تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۸۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۸۷ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۵۸ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۲۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۹ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۶۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۲۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

براساس این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان و نوسازی و ساختمان تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۶۷ میلیون و ۹۳۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

  بر پایه این گزارش ، شاخص فرابورس نیز امروز ۹۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۶۵۳ واحد ثابت ماند همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۱