جهش یک هزار و ۱۶۸ واحدی شاخص

جهش یک هزار و ۱۶۸ واحدی شاخص
(دوشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۵۵

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در چهاردهمین روز مرداد ماه با رشد یک هزار و ۱۶۸ واحدی به پله ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحدی رسید.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، بورس  تهران امروز جهش شاخص را تجربه کرد به طوری که شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۱۶۸ واحدی و ثبت عدد ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۹۶۶ واحد افزایش به رقم ۶۴ هزار و ۵۴۲ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۱۸۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۱۹ هزار و ۱۲۵ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۳ واحدی به عدد سه هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

امروز با دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۸۸ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای اخابر، حکشتی و وپارس به ترتیب با ۲۴۳، ۸۷ و ۷۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای  فملی، وغدیر و وامید به ترتیب با ۲۱۴، ۱۰۱و ۷۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز خساپا، وتجارت، فولاد، سفارس و خودرو پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و دارو به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۱