آغاز به کار یک مجتمع جدید پتروشیمی در امریکا

آغاز به کار یک مجتمع جدید پتروشیمی در امریکا
(چهارشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۶

واحد کراکر شرکت ساسول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن درامریکا آغاز به کار کرد و واحد تولید پروپیلین کم چگالی این شرکت نیز با ظرفیت تولید 420 هزار تن در سال بزودی عملیاتی شود.

 به گزارش نیپنا ، شرکت ساسول آفریقای جنوبی  در بیانیه‌ای اعلام کرد: واحد کراکر این شرکت با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن در «لیک چارلز» ایالت لوئیزیانا آغاز به کار کرده است، اما انتظار می‌رود واحد تولید پروپیلین کم چگالی این شرکت با ظرفیت تولید سالانه 420 هزار تن چهار تا 6 هفته فراتر از هدف تعیین شده عملیاتی شود.
براساس اعلام این شرکت، ما هم‌اکنون برای راه‌اندازی واحد تولید پروپیلن کم غلظت (LDPE) برنامه‌ای فشرده داریم و انتظار می‌رود این واحد چهار تا 6 هفته با تاخیر راه اندازی شود، به‌طوری که تکمیل زمانی فراتر از هدف تعیین شده به طول می‌انجامد و مدت زمانی هم صرف نظافت و آماده سازی تجهیزات حساس خواهد شد.
شرکت ساسول در نظر دارد ماه آینده میلادی از این واحد بهره‌برداری کند و شرکت ساسول سود عملیاتی این واحد را پس از 72 ساعت فعالیت پیاپی و تولید ویژه تعریف می‌کند.
این پروژه 12.6 تا 12.8 میلیارد دلاری تاخیری طولانی را تجربه کرده و با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو بوده است.
شرکت ساسول در ماه فوریه اعلام کرده بود که به دلیل تکمیل نشدن کارهای مهندسی، شرایط نامساعد جوی و غیبت کارگران، واحد تولید کراکر و واحدهای مشتق از آن یک ماه پس از زمان تعیین شده راه‌اندازی می‌شوند.
بر اساس این گزارش ، راه‌اندازی واحدهای تولید کراکر و پروپیلن کم چگالی خطی با ظرفیت تولید سالانه 470 هزار تن برای دسامبر 2018 برنامه‌ریزی شده بود.
واحد پروپیلن کم چگالی خطی در ماه فوریه و پس از آن واحد تولید سالانه 380 هزار تنی اتیلن اکساید/ مونوتیلن گلایکول در ماه ژوئن راه‌اندازی شد.
ساسول در سال 2016، به دلیل مسائل مربوط به دلیل جلوگیری از تعدیل سرمایه انسانی و دیگر هزینه‌ها، برآورد هزینه این پروژه را از 9 میلیارد دلار به 11 میلیارد و 100 میلیون دلار تغییر داد، سپس در ماه فوریه برآورد هزینه‌‌ها به دلیل تکمیل نشدن کارهای مهندسی، شرایط نامساعد جوی و غیبت کارگران به 11.6 تا 11.8 میلیارد دلار تغییر کرد.

تعداد بازدید : ۱,۴۲۱