عملیات ساخت پتروشیمی دهدشت شتاب می‌گیرد

عملیات ساخت پتروشیمی دهدشت شتاب می‌گیرد
(دوشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۸

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به طرح پتروشیمی دهدشت و شتاب‌گیری عملیات ساخت این طرح خبر داد.

 به گزارش نیپنا به نقل از شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ، رسول اشراف‌زاده با اشاره به این که اجرای طرح پلی‌اتیلن پتروشیمی دهدشت از اولویت‌های اصلی ماست، گفت: براساس پیگیری‌های انجام‌شده، زمینه استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی برای این طرح فراهم شد.

وی افزود: بانک عامل طرح پتروشیمی دهدشت مشخص شده و در هفته‌های آینده با انتخاب پیمانکار EPC عملیات ساخت رسمی طرح شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، مزایای اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، افزایش درآمد منطقه در اثر رشد صنایع و به‌کارگیری سرمایه‌های خصوصی در زمینه‌های مهم تولیدی، حفظ قدرت و افزایش توان صادراتی کشور، ارتقای جایگاه راهبردی ایران از طریق نقش محوری در امر سیاست‌گذاری و تعیین قیمت محصولات پایه پتروشیمی در صحنه بین‌المللی با افزایش سهم تولیدات در کشور عنوان کرد.

اشراف‌زاده تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح پتروشیمی دهدشت و تولید پلی‌اتیلن سنگین و گریدهای مختلف آن که به عنوان ماده خام پایه در بسیاری از صنایع تکمیلی استفاده می‌شود، گام بزرگی در راستای صنعتی شدن استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته خواهد شد.

ظرفیت این واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین در دهدشت، ۳۰۰ هزار تن در سال است و هدف از اجرای آن در مرحله نخست تولید مواد اولیه پلی‌اتیلن سنگین برای تأمین نیازهای داخلی و تغذیه صنایع پایین‌دستی و در مرحله بعد صادرات به بازارهای جهانی است.

بر اساس این گزارش،اجرای عملیات ساخت پروژه های ساختمانی ، کارگاهی ، انبارها و سایر ساختمان های مسکونی در پتروشیمی دهدشت آغازشده است.
تعداد بازدید : ۳,۰۷۷