وضعیت مطلوب عرضه جهانی پروپیلن در نیمه دوم سال 2019 میلادی

وضعیت مطلوب عرضه جهانی پروپیلن در نیمه دوم سال 2019 میلادی
(سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۲۹

انتظار می رود بازارهای جهانی پروپیلن در نیمه دوم سال 2019 میلادی همچنان شاهد ادامه روند مطلوب عرضه جهانی این محصول باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، انتظار می رود بازارهای جهانی پروپیلن در نیمه دوم سال 2019 میلادی، به دنبال روی کار آمدن ظرفیت های جدید تولید در آسیا و همچنین افزایش سطح ذخیره سازی ایالات متحده، همچنان شاهد ادامه روند مطلوب عرضه جهانی این محصول باشد.

به دنبال بهبود وضعیت عرضه، در کنار کند شدن تقاضا برای مشتقات (derivatives)، قیمت های جهانی اسپات پروپیلن امسال از بالاترین رکورد ثبت شده در چند سال اخیر در سال 2018 میلادی، فاصله گرفت و شدیدا سقوط کرد. افت قیمت ها در بازار ایالات متحده البته شدیدتر بود.

عرضه پروپیلن ایالات متحده در نیمه اول سال 2019 میلادی، با افزایش تولید از واحدهای هیدروژن زدایی پروپان (propane dehydrogenation units) بهبود چشمگیری یافته است. این افزایش تولید همراستا با پیش بینی های صورت گرفته برای نیمه اول سال جاری بود و مطابق داده های منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نهایتا به ثبت رکورد بالاترین میزان ذخیره سازی یعنی رقم 6 میلیون و 459 میلیون بشکه در ماه مارس رسید.

فعالان بازار نیز می گویند که روند حاکم همان چیزی است که آن ها برای ادامه سال انتظار دارند.

اگر چه حجم ذخایر از ماه مارس به بعد به طور تدریجی کاهش یافته است، با این همه سطح فعلی ذخایر همچنان بسیار بالاتر از رقم سال گذشته است.

مجموع این عوامل سبب شد تا کارشناسان چشم انداز مطلوبی را پیش روی وضعیت عرضه در نیمه دوم امسال ببینند.

تعداد بازدید : ۱,۱۳۰