شاخص روی مدار صعود

شاخص روی مدار صعود
(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۳۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز هزار و 153 واحد رشد کرد

 به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران روز جاری رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 11 تیر ) با افزایش هزار و 153 واحد به رقم 248 هزار و 276 واحد رسید.

در جریان معاملات امروز ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال در ۲۶۱ هزار نوبت داد و ستد شد و همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۱۳ واحد افزایش به ۵۹ هزار و ۲۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۴۸۶ واحد افزایش به ۴۰ هزار و ۳۹۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۸۰۶ واحد افزایش به رقم ۲۷۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۵۸و احد کاهش و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۸۸۴ واحد افزایش داشت.

همچنین در میان تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۳۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۵۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۱۴۵ واحد، پتروشمی مبین (مبین) با ۱۳۵ واحد و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۷۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۹۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۳۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری صدر تأمین، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی‌ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۸۸ میلیون و ۳۶۲ هزار برگ سهم به ارزش یک هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۹۷ واحد ثابت ماند و همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون برگ سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

افزون براین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پالایش نفت شیراز (شراز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

تعداد بازدید : ۱,۴۰۱