عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران :

ظرفیت بالای سازندگان داخلی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی

ظرفیت بالای سازندگان داخلی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۸

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: این انجمن با توجه به ظرفیت های مطلوب، ظرفیت‌های بالایی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی دارد.

رضا پدیدار، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنت نفت ایران  در گفتگو با خبرنگار نیپنا به فعالیت این انجمن طی 2 دهه اخیر در بومی سازی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در همین مدت نیز این انجمن توفیق‌های بسیاری کسب کرده که منجر به شکوفایی صنعت داخل شده است و خوشبختانه شرکت های ایرانی مشارکت بالایی در روند توسعه صنعت پتروشیمی و ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای در این صنعت پیشرو داشته اند.
وی با بیان این که هم اکنون بیش از 75 درصد تجهیزات مختلف مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت نفت کشور در داخل تولید می‌شوند، افزود: امروز در حوزه ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی دارای ظرفیت بالایی هستیم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه به شرایط موجود آماده هرگونه همکاری و تعامل برای ساخت  تجهیزات، قطعه ها و نیازهای گوناگون شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی هستیم.
پدیدار با بیان اشاره به این باید از سرمایه‌ها و نخبگان داخلی در بخش انرژی بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: معتقدم نخبگان بخش انرژی به نوعی فرآیند صنعت و تولید کشور هستند که باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و بخش خصوصی در این زمینه ازتمام توانایی های خود در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور استفاده خواهد کرد.
 عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران عنوان کرد: در تولید تجهیزات نفت و پتروشیمی می‌توانیم با 15 کشور از منطقه خاورمیانه و 12 کشور از منطقه آسیای میانه تعاملات فنی و گردش اقتصادی برقرار کنیم.
وی ادامه داد: در هر صورت ما در شرایط فعلی نه‌تنها می‌توانیم نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی کشور را برآورده کنیم، بلکه در یک فرآیند 10 ساله می‌توانیم این تجهیزات را به خارج از کشور صادر کنیم که میلیاردها دلار درآمد ارزی نیز نصیب کشور خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۶