سرمایه گذاری اتریشی ها برای گسترش فعالیت های پایین دستی در خاورمیانه

سرمایه گذاری اتریشی ها برای گسترش فعالیت های پایین دستی در خاورمیانه
(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۲۵

شرکت او ام وی اتریش به دنبال طرح های توسعه ای تازه برای سرمایه گذاری و گسترش فعالیت های پایین دستی خود در خاورمیانه است.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت او ام وی (OMV) اتریش پس از سال ها سرمایه گذاری گسترده با هزینه های پایین در روسیه، اکنون به دنبال طرح های توسعه ای تازه برای گسترش فعالیت های پایین دستی خود در خاورمیانه است.

بر اساس این گزارش ،  رینر سییل، مدیر عامل او ام وی، رویکرد تبدیل این گروه بزرگ نفت و گاز اتریشی به یک عرضه کننده عمده انواع محصولات پلاستیکی را دنبال می کند.

سییل بیش از چهار میلیارد یورو (چهار میلیارد و 500 میلیون دلار)، معادل 40 درصد از بودجه این شرکت برای طرح های ادغام و خریداری مالکیت (M&A) تا سال 2025 میلادی را برای خرید امتیازات در حوزه نفت و گاز در منطقه خاورمیانه هزینه کرده است. از جمله می توان به 15 درصد سهام فعالیت های پالایشی شرکت ملی نفت ابوظبی، موسوم به ادنوک، و یک جوینت ونچر تجاری با ادنوک امارات و انی (Eni) ایتالیا اشاره کرد.

مدیر عامل او ام وی می گوید: ما به دنبال دستیابی به یک مدل کسب و کار یکپارچه در ابوظبی از مرحله استخراج، پالایش و پتروشیمی تا بازاریابی و تجارت در بازار بین المللی هستیم.

بیشتر درآمد شرکت او ام وی به طور سنتی از تولید، توزیع و پالایش نفت و گاز در اروپا تامین می شود. تمرکز این شرکت بر میادین کم هزینه نفت و گاز روسیه که بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا نمی توانستند در آن مشارکت کنند، به این گروه کمک کرد تا در سال های اخیر به یکی از شرکت های با بالاترین گردش مالی در حوزه انرژی تبدیل شود. این موضوع او ام وی را قادر می سازد تا بتواند سرمایه قابل توجهی را به بخش پتروشیمی اختصاص دهد.


تعداد بازدید : ۱,۴۱۷