تحریم صنعت پتروشیمی یک نمایش سیاسی است

تحریم صنعت پتروشیمی یک نمایش سیاسی است
(دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۵

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تحریم‌های اعمال شده ازسوی آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران یک نمایش سیاسی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز(دوشنبه، ۲۰ خردادماه) در حاشیه امضای دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه اقتصادی انرژی‌بر پارسیان درجمع خبرنگاران درباره تحریم های اعمال شده علیه بخش هایی از صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: بحث تحریم موضوع جدیدی برای صنعت پتروشیمی نیست و از سال ۹۲ ما درگیر این مسائل هستیم و اتفاقا در همین شرایط توانستیم تولید و فروش متناسبی داشته باشیم.
محمدی درباره تأمین کاتالیست‌ها و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی گفت: با وجود تحریم‌ها مشکلی وجود ندارد و ما هم تولید و هم تأمین لازم را داریم و بحث تحریم‌ها از سوی آمریکا بیشتر یک نمایش سیاسی است تا موضوعی که بتواند تأثیری داشته باشد و ما با جدیت و بدون توجه به این شرایط فعالیت خود را ادامه می دهیم.
معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهم نامه با منطقه ویژه انرژی بر پارسیان ابراز داشت: با امضای این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو، در آینده شاهد توسعه صنایع پتروشیمی و فلزی در این منطقه خواهیم بود و 14 طرح پتروشیمی در این منطقه احداث خواهد شد که با سرمایه گذاری حدود 20 میلیارددلار تولید معادل 15 میلیون تن محصول نهایی را ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ای را که برای تأمین ارز در سال گذشته داشتیم تأمین کردیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در فاز ساخت هاب پارسیان حداقل تا ۱۵ هزار نفر درگیر اجرای این پروژه‌ها باشند.
وی با اشاره به اینکه سه طرح پتروشیمی متانول کاوه، متانول بوشهر و الفین ایلام امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع ۵ میلیون تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور اضافه خواهند کرد، گفت: ۱۵ طرح دیگر نیز در سال ۹۹ بهره برداری خواهند شد.

تعداد بازدید : ۲,۲۴۳