ساخت یک مجتمع تولید بایوپلاستیک ها در قاره سبز

ساخت یک مجتمع تولید بایوپلاستیک ها در قاره سبز
(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۱۷

یک مجتمع بزرگ مقیاس تولید بایوپلاستیک ها در قاره سبز تا سال 2030 میلادی ساخته خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، شرکت بایوتکنولوژی اونتیم (Avantium) هلند به تازگی از برنامه هایش برای تجاری سازی فناوری YXY خود برای تولید پلیمرهای پلی اتیلن فورانات (PEF) صد در صد تجدیدپذیر و قابل بازیافت خبر داد.

این شرکت در رویداد "روز فناوری و بازارها" (technology and markets day)، در تاریخ ششم ژوئن، از سیاست توسعه فعالیت های خود پس از کسب مالکیت کامل سینوینا بایوپلاستیکز (Synvina bioplastics)، جوینت ونچر این شرکت با باسف آلمان، خبر داد. کسب مالکیت یادشده در اوایل سال جاری میلادی انجام شد.

سینوینا در سال 2016 میلادی تشکیل شد تا فناوری YXY اونتیوم را برای تجاری سازی تولید اف دی سی ای (FDCA)، ماده اولیه تولید پلی اتیلن فورانات، به کار گیرد. اما باسف اوایل امسال همکاری خود را به دلیل عدم توافق با اونتیوم در مورد اجرای بندهای قرارداد، متوقف کرد.

مطابق برنامه جدید، اونتیوم در نظر دارد یک مجتمع بزرگ مقیاس پیشرفته با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن پلی اتیلن فورانات و اف دی سی ای بسازد.

این مجتمع تولیدکننده محصولاتی با ارزش افزوده بالا برای عملکردها و بازارهای ویژه مانند فیلم های چندلایه (high-barrier films) و بطری های مخصوص است.

اونتیوم همچنین اعلام کرد که کنترل امور فناوری اختصاصی و واگذاری لایسنس YXY را در کنار ایجاد شبکه ای از شرکای متعهد، در راستای زنجیره تولید، به دست می گیرد.

عملیات مکان نمایی پروژه یادشده در شمال غرب قاره سبز نیز قرار است در نیمه دوم سال 2019 تکمیل شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۲