افت شدید درآمد غول پتروشیمی کویت

افت شدید درآمد غول پتروشیمی کویت
(چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۰

درآمد خالص شرکت ایکویت کویت برای سه ماهه اول سال 2019 میلادی 183 میلیون دلار بوده که افتی 57 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا (tradearabia)، گروه ایکویت کویت (Equate Group)، به عنوان یکی از شناخته شده ترین تولیدکنندگان پتروشیمی در سطح جهان، به تازگی در گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت پس از مالیات (net income after tax) برای سه ماهه اول سال 2019 میلادی 183 میلیون دلار بوده است. رقمی که افتی 57 درصدی را نسبت به رقم 435 میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته میلادی نشان می دهد.

بر اساس گزارش درآمدهای ممیزی تشده سه ماهه اول سال 2019 ایکویت، درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) این شرکت 294 میلیون دلار بوده است که کاهشی 49 درصدی را نسبت به رقم 577 میلیون دلار سه ماهه اول سال 2018 نشان می دهد. همچنین درآمد ایکویت با 28 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از رقم یک میلیارد و 241 میلیون دلار به 889 میلیون دلار رسید.

رامش راماچاندران، مدیر عامل و رئیس گروه ایکویت می گوید: ثابت ماندن رشد تقاضا از سوی صنایع پایین دستی، نگرانی های ناشی از تعرفه های اعمالی و بی ثباتی در بازارهای جهانی نگرانی هایی را برای مشتریان ما به دنبال داشته است. از طرفی افزایش معمولا سریع سطح ذخیره سازی ها (inventory) پیش از آغاز سال نو چینی، بیش از آنچه انتظار می رفت طول کشید. از این رو نتوانست تاثیر قابل توجهی بر بازار داشته باشد. با این همه به نظر می رسد سطح ذخیره سازی در بخش مشتریان مصرف کننده نهایی (end user customers) در پایین ترین سطحی باشد که در طولانی مدت شاهد بوده ایم.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۸