تعطیلی تاسیسات تولید پلی استایرن توتال در اسپانیا

تعطیلی تاسیسات تولید پلی استایرن توتال در اسپانیا
(شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۰۳

توتال قصد دارد امسال مجتمع تولید پلی استایرن خود در اسپانیا را با ظرفیت 110 هزار تن در سال تعطیل کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع بازار به تازگی اعلام کردند: توتال قصد دارد امسال مجتمع تولید پلی استایرن خود در ال پرات (El Prat) اسپانیا، با ظرفیت 110 هزار تن در سال را تعطیل کند.

بنا بر گزارش های موجود، این شرکت در نظر دارد تاسیسات اسپانیایی یادشده را در چند مرحله تعطیل کند. انتظار می رود یکی از دو خط تولید پلی استایرن توتال در تابستان و دیگری تا پایان 2019 به فعالیت خود پایان دهند.

منابع آگاه همچنین یادآور شدند: توتال قرار است از تولید پلی استایرن برای مصارف عمومی (general purpose polystyrene) فاصله بگیرد. اما این شرکت ادامه تولید پلی استایرن انبساط پذیر (expandable polystyrene) را در دستور کار دارد. اگر چه دوره تولید وابسته به شرایط بازار پلی استایرن انبساط پذیر خواهد بود.

فعالان بازار البته معتقدند که تعطیلی این تاسیسات احتمالا تاثیر قابل ملاحظه ای بر شرایط بازار قاره سبز نخواهد داشت.

یک فعال بازار می گوید: این مجتمع با مشکل عدم فروش کامل تولیدات خود در شرایطی که بازار پلی استایرن با مازاد عرضه دست و پنجه نرم می کند، مواجه بود. با این همه تاسیسات یادشده نسبتا کوچک است و پیش بینی می شود تعطیلی آن تاثیر چشمگیری بر شرایط بازار قاره سبز، به ویژه شبه جزیره ایبری (شامل اسپانیا و پرتغال)، نداشته باشد.

برخی فعالان بازار معتقدند که اقدام اخیر توتال در راستای برنامه این شرکت برای فاصله گرفتن از تولید پلی استایرن است.

 

تعداد بازدید : ۱,۲۶۶