بازگشت شاخص بورس به مدار رشد

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۵۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند افزایشی ۳۱۴۶ واحد رشد کرده و به ۲۱۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار  نیپنا ، بورس تهران روز جاری صعود دوباره شاخص را تجربه کرد به طوری که، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه( ۱۸ اردیبهشت )بعد از افت شدید در دو روز گذشته امروز روند صعودی پیدا کرده و به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۳ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن امروز ۷۱ واحد رشد کرده و به رقم ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد رسید، ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۸۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران بورس بیش از ۴.۹ میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۳۸۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز عمده نمادهای بورسی از جمله نمادهای فولاد، فملی، کچاد، کگل، رمپنا، وامید، فارس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس داشته‌اند و همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن ـ ارزشی ۹۰۳ واحد رشد کرده و به رقم ۶۰ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

 بر پایه این گزارش ، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۵۰ واحد رشد کرده و به ۳۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با افزایش ۲۹۶۶ واحد به رقم ۲۳۶ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول در بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۸۶۵ به رقم ۱۵۹ هزار و ۶۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس شامل معاملات بلوکی با افزایش ۳۷۰۴ واحد به رقم ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد رسید.

امروز نمادهای پربیننده بورسی مربوط به بانک تجارت با قیمت پایانی هر سهم ۴۱۷ ریال، سایپا ۱۴۳۰ ریال، بانک ملت ۳۳۹۱ ریال، ایران‌خودرو ۴۴۵۶ ریال، گروه مپنا ۶۲۶۵ ریال، فولاد مبارکه اصفهان ۴۳۳۶ ریال و بانک صادرات ۴۵۴ ریال بوده‌اند.

همچنین امروز در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل ۳۵ واحد رشد کرده و به رقم ۲۶۰۵ واحد رسید.

 بر اساس این گزارش ، امروز ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۷ میلیارد برگه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۱۷۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۳۴ میلیارد ریال دادوستد کردند.

امروز نمادهای مارون، هرمز، ذوب، شراز، ارفع، مادیرا، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس داشته و نماد میدکو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت ذوب آهن اصفهان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، ریل پرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و نیروگاه زاگرس کوثر بودند.

تعداد بازدید : ۱,۴۰۴