ایتالیا پیشتاز بازیافت پلی الفین های سخت در قاره سبز

ایتالیا پیشتاز بازیافت پلی الفین های سخت در قاره سبز
(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۵۶

ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت قاره سبز در سال 2018 میلادی به یک میلیون و 700 هزار تن رسید و ایتالیا بیشترین سهم را از ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت پسا صنعتی و پسا مصرفی اروپا داشت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، نهاد صنعتی بازیافت کنندگان پلاستیک اروپا (Plastics Recyclers Europe) به تازگی اعلام کرد: ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت (Rigid polyolefins) قاره سبز در سال 2018 میلادی به یک میلیون و 700 هزار تن رسید.
در این میان ایتالیا با 25 درصد ظرفیت نصب شده (installed capacity)، بیشترین سهم را از ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت پسا صنعتی و پسا مصرفی (post-industrial and post-consumer) در اروپا داشت. آلمان با 22 درصد، بریتانیا با 15 درصد، اسپانیا با 13 درصد و فرانسه با 9 درصد به ترتیب در رده های بعدی جای گرفتند.
ایتالیا و اسپانیا بیشترین تعداد تاسیسات بازیافت پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی پروپیلن (PP) را در میان کشورهای اروپایی در اختیار دارند. بر اساس آخرین داده های منتشر شده، سال گذشته میلادی در مجموع 114 بازیافت کننده پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین در سطح قاره سبز فعالیت داشتند.
با این همه ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت اروپا، شامل پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن، با رقم مجموع یک میلیون و 700 هزار تن، همچنان در مقایسه با ظرفیت بازیافت محصولاتی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن سبک (LDPE) که به ترتیب 2 میلیون و 100 و 2 میلیون و 300 هزار تن هستند، پایین تر است.
پارلمان اروپا به تازگی طرح های گسترده ای را برای رفع مشکل ضایعات پلاستیکی و توسعه بازیافت این محصولات در قاره سبز، اجرایی کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۳۶