ابزار امیدواری آذربایجان به گسترش همکاری ها با صنعت پتروشیمی ایران

ابزار امیدواری آذربایجان به گسترش همکاری ها با صنعت پتروشیمی ایران
(پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۵۱

نماینده شرکت سوکار آذربایجان گفت: بر این باورم که می توانیم با ایران، به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده پتروشیمی، همکاری های نزدیکی در این حوزه داشته باشیم.

نماینده شرکت سوکار آذربایجان، در حاشیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دردرگفتگو با خبرنگار نیپنا ، با اشاره به ظرفیت های آذربایجان در صنایع بالادستی و پایین دستی و پروژه های فراوانی که این شرکت در آن ها حضور دارد، یادآور شد: با حضور در این دوره از نمایشگاه به دنبال معرفی پتانسیل های همکاری میان دو کشور در بخش انرژی و همچنین قابلیت های آذربایجان برای میزبانی بیست و چهارمین کنگره جهانی نفت هستیم.
نماینده شرکت سوکار آذربایجان گفت: کشور آذربایجان، به عنوان یکی از کشورهای عضو شورای جهانی نفت، با کشورهای مطرحی مانند کانادا، آرژانتین، قزاقستان و دبی برای میزبانی کنگره یادشده رقابت دارد. از این رو حضور موثر در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای مطرح ساختن ظرفیت های آذربایجان خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم افزود: ما روابط اقتصادی، تاریخی و فرهنگی عمیقی با ایران داشته و داریم. سوکار سال گذشته یک مجتمع بزرگ تولید پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) را راه اندازی کرد. از جمله مقاصد صادراتی فعلی ترکیه و کشورهای دریای اژه هستند. بر این باورم که می توانیم با ایران، به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده پتروشیمی، همکاری های نزدیکی در این حوزه داشته باشیم.
وی همچنین یادآوری شد: ایران و آذربایجان در حال حاضر در زمینه های مختلفی شامل خودروسازی، حمل و نقل و انرژی همکاری های نزدیکی دارند.  از جمله می توان به حضور شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو) در کنار شرکت های لوک اویل روسیه، ترکیش پترولیوم و پتروناس مالزی در پروژه میدان گازی شاه دنیز (Shah Deniz) اشاره کرد. این همکاری ها می تواند گستره بیشتری پیدا کند و به بخش های بالادستی و پایین دستی توسعه یابد.
این نمایشگاه با حضور نمایندگان ۲۱ کشور و با برپایی ۱۰۴۷ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و ۱۰۶ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.
در نمایشگاه امسال، نفت و صنایع بالادستی در سالن‌ ۸ و ۹، پالایش و صنایع پایین‌دستی در سالن ۴۱، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در سالن ۱۴ و ۱۵، گاز و صنایع میان‌دستی در سالن ۳۸B، سازندگان تجهیزات صنعت نفت در سالن ۳۱، سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در سالن ۶، صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن ۷ و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازندگان ۱۰ گروه کالایی در سالن ۲۷ مستقر هستند.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز شنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.
این نمایشگاه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

تعداد بازدید : ۸۰۶