افزایش ۹۱۹ واحدی شاخص بورس تهران

افزایش ۹۱۹ واحدی شاخص بورس تهران
(چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۰۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با تقویت ۹۱۹ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات  ۹۱۹ واحد تقویت شد و به نقطه ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن با ۵۱۶ واحد تقویت به رقم ۴۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۷.۳ میلیارد برگ بهادر، اوراق و حق تقدم در قالب ۲۸۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

 همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۷۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲۶۵ واحد رشد کرد و به رقم ۵۸ هزار و ۷۲۷ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با تقویت ۳۶۰ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با تقویت ۱۴۴۴ واحد به رقم ۲۳۰ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با تقویت ۸۲۷ واحدی به رقم ۱۵۲ هزار و ۹۰۷ واحد و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۱۲۵ واحد به رقم ۳۹۲ هزار و ۶۴۱ واحد رسید.

امروز نمادهای کگل، وبصادر، وتجارت، بفجر، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس داشتند و نمادهای پارسان، فارس، ومعادن بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده بورسی امروز مربوط به بانک تجارت با قیمت هر سهم ۴۳۳ ریال، بانک ملت با قیمت هر سهم ۳۰۸۹ ریال، سایپا با قیمت هر سهم ۱۲۶۸ ریال،‌ پارس‌خودرو با قیمت هر سهم ۱۰۵۲ ریال، ایران‌خودرو با قیمت هر سهم ۴۲۷۷ ریال، های‌وب با قیمت هر سهم ۶۱۲۳ ریال و گروه مپنا با قیمت هر سهم ۵۳۳۳ ریال پربیننده‌ترین نمادهای بورس را تشکیل می‌دهند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل تقویت شده و با افزایش ۱۳ واحد به رقم ۲۴۹۳ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴۴ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهم اوراق بهادار و حق تقدم در قالب ۱۳۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان دادوستد کردند.

 همچنین امروز نمادهای دماوند، هرمز، کگهر، کرمان، سرچشمه، بزاگرس بیشترین اثر تقویتی را در شاخص فرابورس داشته و نماد مارون بیشترین اثر کاهشی در این شاخص  داشت.

تعداد بازدید : ۹۲۴