مشارکت گسترده شرکت های پتروشیمی برای کمک به مناطق سیل زده

مشارکت گسترده شرکت های پتروشیمی برای کمک به مناطق سیل زده
(شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۵:۵۳

شرکت‌های پتروشیمی با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق سیل‌زده کشور و مشارکت در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، در حال پشتیبانی و حمایت از سیل زدگان هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی های مجتمع های پتروشیمی، واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس و نیز منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین چندین مجتمع دیگر در نقاط مختلف کشور ، روند ارسال کمک های مختلف به مناطق سیل زده با جدیت در حال انجام است.

بر اساس این گزارش و به نقل از شرکت پتروشیمی بندرامام، نشست ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی روز سه‌شنبه (١٣ فروردین‌ماه) برای کمک‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده کشور با حضور امید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام و غلامعلی زال‌خانی مدیرعامل پتروشیمی فجر از هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.

در این جلسه نحوه کمک‌رسانی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان ماهشهر به مردم در مناطق سیل‌زده کشور بحث و بررسی و مقرر شد این کمک‌رسانی‌ها به صورت متمرکز از طریق ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی و همکاری و مشارکت شرکت‌های پتروشیمی انجام گیرد و همچنین آشپزخانه‌ای در محل اسکان سیل‌زده‌ها ایجاد شود و افزون بر آن، تعدادی از کارشناسان، متخصصان و امدادگران صنایع پتروشیمی برای کمک‌رسانی به مناطق اعزام شوند.

در نشست یادشده، تهیه اقلام و تجهیزاتی از جمله آب معدنی بزرگ و کوچک، کنسرو تن ماهی، نان، پتو، کمپرسی، جرثقیل، بیل مکانیکی، لجن‌کش، کف‌کش، لوله GRP ٣٦ اینچ، لوله FRP ٢٤ و ٥٠ اینچ، آمبولانس و تجهیزات بهداشتی پیش‌بینی شد.

گفتنی است، پس از جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام موفق شد در کوتاه‌ترین زمان یک هزار بطری آب معدنی، 5 هزار قرص نان، یک هزار قوطی کنسرو تن ماهی، ٧٠ تخته پتو، ٣٨ متر لوله GRP ٣٦ اینچ، ٢٤ متر لوله FRP  ٥٠ اینچ، ٢٨ متر لوله FRP ٢٤ اینچ، ٢ کمپرسی و یک آمبولانس تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال کند.

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام، افزون بر تهیه اقلام و تجهیزات یادشده که در نشست ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی مشخص شده بود، ۱۵۰۰ کیسه ٥٠ کیلوگرمی و ٨٠ کیسه هزارکیلوگرمی برای ترمیم و ساخت سیل‌بندها تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال کرد.

اهدای یک روز حقوق و مزایا از سوی کارکنان پتروشیمی فن آوران

مدیریت و کارکنان شرکت پتروشیمی فن آوران اقدام به تخصیص و اهدای یک روز حقوق و مزایای خود جهت صرف هزینه در مناطق سیل زده کردند.
در همین راستا اقلام و کمکهای غیر نقدی این شرکت نیز شامل مواد غذایی و ملزومات مورد نیاز دیگر در حال تامین و ارسال به ستاد بحران منطقه ویژه ماهشهر بمنظور توزیع در مناطق آسیب دیده می باشد.
  شرکت پتروشیمی فن آوران در تامین بشکه هاى شصت لیترى به منظور تخصیص و توزیع سوخت در مناطق سیل  زده استان نیز مشارکت کرد.

جلوگیری از آثار سیل بر فعالیت صنایع پتروشیمی

به گزارش شرکت پتروشیمی فجر، به دنبال وقوع سیل در استان خوزستان و استان‌های همجوار، ضمن انجام اقدام‌های لازم این شرکت برای کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده، جلسات مدیریت بحران برای مقابله با آثار سیل بر صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر نیز تشکیل شد. براین اساس، همسو با سیاست‌های مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی و استانداری خوزستان، تدابیر لازم از جمله حضور تمام‌وقت روسای امور و واحدها در منطقه عملیاتی اتخاذ شد.

این شرکت در گام نخست کمک‌رسانی خود، ضمن تهیه و ارسال 100 تخته پتو، مواد خوراکی شامل یک تن برنج، 600 قوطی کنسرو، 180 لیتر روغن و سایر مواد مورد نیاز سیل‌زدگان، کالاهای تهیه شده را برای توزیع میان مردم سیل‌زده، به سازمان هلال‌احمر استان خوزستان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تحویل داد.

شرکت پتروشیمی فجر به‌منظور اقدام‌های پیشگیرانه، برای جلوگیری از ورود سیلاب به سمت ساکنان منطقه کوت امیر و همچنین حفظ تاسیسات آبرسانی، با شرکت آب جنوب شرق برای تهیه ماشین‌آلات سنگین از جمله چهار دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لودر، همکاری کرده و افزون بر آن برای همکاری با دیگر دستگاه‌ها نیز پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورده است.

در گام‌های بعدی، این شرکت ضمن فراخوان برای واریز کمک‌های نقدی کارکنان به شماره حساب هلال احمر، اعزام داوطلبانه کارکنان برای خدمت‌رسانی و همچنین طرح اعطای داوطلبانه یک تا چند روز حقوق به سیل‌زدگان را نیز در برنامه کاری خود قرار داده که این اقدام‌ها در حال پیگیری و اجرا هستند.

ارسال محموله امدادرسانی پتروشیمی تندگویان

به گزارش شرکت پتروشیمی تندگویان، دومین محموله کمک‌های این شرکت حاوی اقلام ضروری و غذایی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان ارسال شد. این محموله حاوی یک هزار کیلوگرم برنج و ۴۰۰ کیلوگرم رب گوجه بود.

همچنین از روزهای ابتدایی سال جدید و جاری شدن سیل در کشور، فراخوانی برای دریافت کمک‌های نقدی کارکنان شرکت به صورت کسر از حقوق اطلاع رسانی شد که همکاران در این همیاری اجتماعی مشارکت کرده‌اند.

ارسال اقلام مورد نیاز سیل زدگان از سوی پتروشیمی خوزستان

همچنین پیرو اعلام شرایط فوق العاده در استان،جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت پتروشیمی خوزستان با موضوعیت اعلام آمادگی جهت کمک به مناطق سیل زده کشور و بحران سیل احتمالی استان خوزستان تشکیل گردید و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران هلدینگ خلیج فارس،سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر ضمن اعلام آمادگی در کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور و استان خوزستان ،اقلام مورد نیاز شامل کیسه جامبو جهت تقویت حریم رودخانه ،بشکه و آب معدنی به مناطق مذکور ارسال نموده است.
همچنین مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان طی هماهنگی با مدیرعامل عملیات غیرصنعتی آمادگی این پتروشیمی برای همکاری بیشتر با ستاد بحران شهرستان ماهشهر و استان و کمک رسانی به هموطنان تاکید داشت.

کمک 15 میلیارد ریالی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس

به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جلسه کمیته روابط‌عمومی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در 13 فروردین‌ماه برگزار شد که در این جلسه، روسای روابط عمومی شرکت‌ها، سازوکار کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده را تعیین کردند. براین اساس مقرر شد با توجه به موافقت شورای راهبردی مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس، بودجه‌ای کلی برای کمک به مردم سیل‌زده در استان‌های لرستان و خوزستان در نظر گرفته شود و با هماهنگی مقامات هر یک از استان‌ها و سازمان‌ هلال‌احمر، سبدی از اقلام مورد نیاز تهیه و در قالب دو کاروان به این مناطق ارسال شود.

طبق مذاکرات انجام شده مقرر شد پس از تصویب شورای راهبردی مدیران عامل، مبلغ 15 میلیارد ریال برای تهیه اقلام مورد تایید، تامین و اختصاص یابد. بخشی از اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی، اقلام دارویی، آب معدنی، پتو، مواد شوینده و ...، خواهد بود.

شرکت پازارگاد، مسئولیت خرید، ارسال و توزیع مواد و کالاهای مورد نیاز را با همکاری نهادهای مربوطه برعهده دارد.

حمایت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از سیل زدگان

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، محموله اقلام حمایتی این شرکت با محوریت و اولویت حمایت از بانوان و کودکان به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

بر پایه این گزارش، با توجه به نیازهای ضروری بانوان و کودکان در مناطق سیل‌زده کشور، لوازم بهداشتی، دستمال مرطوب، ۲۰ قلم انواع داروهای مورد نیاز، شیر خشک، سرلاک، پوشینه کودک، جوراب کودک، شلوار گرم، حوله و کلاه، بسته‌های غذایی، شیر پاستوریزه مدت‌دار و ۴۰۰ بسته فرهنگی و سرگرمی ویژه کودکان شامل کتاب داستان، دفتر نقاشی و مداد رنگی تهیه و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان ارسال شد.

پتروشیمی کرمانشاه حامی سیل زدگان

روابط عمومی پتروشیمی کرمانشاه نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خوددر حمایت از سیل زدگان  اعلام کرد:این شرکت با  بکارگیری واستفاده استفاده از تجهیزات و ماشین آلات داخلی شرکت واجاره وبکار گیری یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری به صورت شبانه روزی جهت لایروبی های جوی های آب خارج از مجتمع به منظور کمک به همسایگان  و روستاه های پایین دست برای انتقال آب های سطحی بالادست به رودخانه و در اختیار قراردادن  مسجد جهت سیل زدگان آماده خدمت رسانی به روستا های اطراف شد.

تعداد بازدید : ۲,۱۳۱