تاثیر منفی کاهش ساخت و ساز جهان بر صنایع پتروشیمی

تاثیر منفی کاهش ساخت و ساز جهان بر صنایع پتروشیمی
(سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰

ادامه روند کاهشی در صنعت جهانی ساخت و ساز تاثیر منفی بر فضای بازار محصولات پتروشیمی خواهد داشت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، فعالان بازار می گویند: پیش بینی ها مبنی بر ادامه روند کاهشی در صنعت جهانی ساخت و ساز، ممکن است بازار تعداد زیادی از محصولات پتروشیمی مورد استفاده در این صنعت را به شیوه نامطلوبی متاثر سازد.
این منابع همچنین یادآورد شدند: اکنون نیز شاهد تاثیر منفی این روند بر محصولاتی مانند فتالیک انیدرید (phthalic anhydride)، پلی وینیل کلراید (polyvinyl chloride) و پلی استایرن انبساط پذیر (expandable polystyrene) هستیم.
فتالیک انیدرید بیشتر به عنوان یک پلاستیسایزر برای پلی وینیل کلراید (PVC) و تولید رزین های پلی استر اشباع نشده (unsaturated polyester resins) مورد استفاده در ساخت رزین های تقویت شده با فایبرگلاس (fiberglass-reinforced resins) به کار می رود. پلی وینیل کلراید نیز اغلب برای لوله کشی و پوشش بیرونی دیوارها در بخش ساخت و ساز استفاده می شود. همچنین پلی استایرن انبساط پذیر در مواد عایق حرارت برای صنایع ساختمان سازی کاربرد دارد.
یک فعال بازار فتالیک انیدرید گفت: تقاضایی از سوی بخش ساخت و ساز نداریم. تغییری هم در این وضعیت ایجاد نشده است. با وجود این که انتظار می رفت با تغییر فصل در ماه فوریه، شاهد افزایش تقاضا باشیم، هیچ گونه تحولی مشاهده نشده است.
یک عرضه کننده این محصول عنوان کرد: فضای بازار محصولات یاشده در حال حاضر به هیچ وجه مطلوب نیست. به نظر من شاهد روندی کاهشی هستیم.
همچنین کمبود مقاصد صادراتی فشار چشمگیری بر حاشیه سود محصولاتی مانند پلی وینیل کلراید داشته است.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۶