ساخت 2 مجتمع جدید پتروشیمی در هند

ساخت 2 مجتمع جدید پتروشیمی در هند
(سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳

شرکت پتروشیمی هالیدا هند،به تازگی تاییدیه لازم برای ساخت مجتمع های تولید محصولات آروماتیکی و اسید ترفتالیک خالص را دریافت کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس اعلام یک منبع نزدیک به شرکت پتروشیمی هالیدا (Haldia) هند، این شرکت به تازگی تاییدیه لازم برای ساخت تعدادی مجتمع پتروشیمی جدید را دریافت کرد.
تاسیسات جدید شامل یک مجتمع تولید محصولات آروماتیکی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن پاراکسیلن (paraxylene) در سال و یک مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 500 هزار تن در ایالت اودیشا (Odisha) است.
همچنین طرح هایی برای ساخت یک پالایشگاه در همین محل در دست بررسی قرار دارد. انتظار می رود این پروژه در مجموع ظرف پنج سال تکمیل شود.
شرکت پتروشیمی هالیدا بخشی از گروه چاترجی (Chatterjee Group) به شمار می رود که همچنین شرکت متریالز کمیکالز اند پرفورمنس اینترمیدییریز (Materials Chemicals and Performance Intermediaries) را که تولید کننده اسید ترفتالیک خالص است، در بر می گیرد. این شرکت دو مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص با ظرفیت تولید در مجموع یک میلیون 270 هزار تن در سال را در هالیدا هند در اختیار دارد.
این پروژه پایین دستی با رسیدن به مرحله بهره برداری، می تواند سهم مهمی در تامین نیاز این کشور برای محصولات آروماتیکی و اسید ترفتالیک خالص داشته باشد.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۰