سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی صنایع شیمیایی اینئوس در بریتانیا

سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی صنایع شیمیایی اینئوس در بریتانیا
(دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۳۲

سرمایه گذاری جدید برای ساخت یک مجتمع تولید مونومر وینیل استات با ظرفیت 300 هزار تن در سال انجام خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت صنایع شیمیایی اینئوس (Ineos) به تازگی از تصمیم خود برای سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی (معادل یک میلیادر و 160 میلیون یورو) در تاسیسات خود در بریتانیا خبر داد. از این رقم 150 میلیون پوند (معادل 175 میلیون یورو) به ساخت یک تاسیسات مونومر وینیل استات (VAM) اختصاص می یابد.

این شرکت قرار است مجتمع تولید مونومر وینیل استات (VAM) جدید با ظرفیت 300 هزار تن در سال را در شهر هال، واقع در شرق انگلستان، راه اندازی کند. تاسیسات جدید این امکان را به اینئوس می دهد تا تولید یک خوراک مهم را به بریتانیا بازگرداند.

مونومر وینیل استات یکی از اجزای کلیدی در تولید طیف گسترده ای از محصولات نهایی شامل شیشه های لمینیت، شیشه سکوریت، چسب، پوشش، فیلم های پلیمری، منسوجات و فیبرهای کربنی به شمار می رود.

گراهام بیزلی، مدیر عامل شرکت اینئوس اکساید (INEOS Oxide)، می گوید: بسیار خوشنودیم که در حال بازگرداندن تولید این محصول مهم به بریتانیا هستیم. این اقدام نه تنها تولید کشور را تقویت می کند، بلکه صادرات محصولات شیمیایی بریتانیا به دیگر کشورهای قاره سبز را رونق می بخشد.

اینئوس همچنین قرار است 500 میلیون پوند (معادل 584 میلیون یورو) به ارتقاء سیستم خط لوله فورتیز (Forties Pipeline System) اختصاص دهد. شبکه گسترده ای که 30 درصد از نفت بریتانیا را از دریای شمال به ساحل منتقل می کند.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۳