کمبود عرضه اورتوزایلین در بازار قاره سبز

کمبود عرضه اورتوزایلین در بازار قاره سبز
(سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۲۶

کمبود عرضه اورتوزایلین در بازار قاره سبز باعث افزایش قیمت های جهانی این محصول شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه می گویند: کمبود عرضه اورتوزایلین (Orthoxylene) در بازار اروپا سبب شده است که فعالان بازار قاره سبز در صدد تهیه فوری محموله هایی از سوی منطقه گلف کوست ایالات متحده (US Gulf) یا آسیا باشند. این موضوع همچنین به افزایش قیمت های اسپات این محصول در بازارهای جهانی دامن زده است.
قیمت های اسپات شمال غرب اروپا با جهش 14 درصدی یا 115 دلاری از تاریخ اول فوریه امسال، بر مبنای FOB آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) به 925 دلار در هر تن افزایش یافت. فعالان بازار همچنین به دنبال تهیه و تامین نیاز بازارهای داخلی برای این محصول هستند. این در حالیست که اکنون کمبود عرضه شدیدی در بازار اورتوزایلین قاره سبز وجود دارد.
یکی از تولیدکنندگان مستقر در اروپا می گوید: هر روز درخواست های جدیدی به ما می رسد. با این وجود نمی توانیم پیشنهادی ارائه کنیم.
بر اساس اعلام منابع، کمبود عرضه موجود در اروپا بیشتر ناشی از مشکلات فنی در بخش تولید است. اگر چه موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts) نمی تواند مستقلا جزئیات کمبود عرضه را تایید کند؛ اما به نظر می رسد کاهش عرضه اورتوزایلین ارسالی از سوی روسیه سبب کمبود این محصول در بازار منطقه شده است.
منبع دیگری می گوید: مناقصه های پیشنهادی برنده ای نداشته اند. برخی مجتمع ها تصمیم به تولید پاراکسیلن بیشتر گرفته و گروهی دیگر تولیدات خود را در بازارهای داخلی که قیمت بالاتر است؛ به فروش می رسانند. از طرفی بازار اورتوزایلین در منطقه مدیترانه نیز با کمبود عرضه مواجه است. مجموعه این عوامل وضعیت فعلی را رقم زده است.


تعداد بازدید : ۱,۱۰۵