بهره برداری از 2 مجتمع پتروشیمی در هند تا سال 2021 میلادی

بهره برداری از 2 مجتمع پتروشیمی در هند تا سال 2021 میلادی
(شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۴۱

یک مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین جدید با ظرفیت 450 هزار تن در سال و یک مجتمع 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن در هند احداث خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یک منبع مستقر در شرکت اچ پی سی ال-میتل انرژی لیمیتد (HPCL-Mittal Energy Limited) هند، موسوم به اچ ام ای ال (HMEL)، به تازگی از برنامه این شرکت برای راه اندازی یک مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین (high density polyethylene) جدید با ظرفیت 450 هزار تن در سال و یک مجتمع 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن (polypropylene) در شهر باتیندا، واقع در ایالت پنجاب این کشور، خبر داد.
تاسیسات یادشده قرار است تا سال 2021 میلادی و همزمان با پروژه واحد کراکر اچ ام ای ال با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال، به بهره برداری برسد.
این شرکت در حال حاضر یک واحد تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 440 هزار تن در سال را در سایت فعلی در اختیار دارد.
منابع بازار با توجه به این که رقم کسری خالص (net deficit in polymers) پلیمر هند رو به رشد است؛ از این خبر استقبال کردند.
بر اساس داده های منتشر شده از سوی منابع تجاری، تقاضای هند برای محصولات پلیمری در سال 2019 میلادی، 10 میلیون تن برآورد می شود. این کشور یکی از بزرگترین واردکنندگان تولیدات پتروشیمی به شمار می رود و تاسیسات جدید می تواند به میزان قابل ملاحظه ای به تامین نیاز بازار داخلی هند کمک کند.

تعداد بازدید : ۹۶۷