برنامه ریزی سابک برای تولید متانول در امریکا

برنامه ریزی سابک برای تولید متانول در امریکا
(یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۴۳

شرکت سابک عربستان به دنبال ساخت یک مجتمع تولید متانول جدید در لوئیزیانا است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت های سابک عربستان سعودی و متانول لوئیزیانای جنوبی (South Louisiana Methanol) به تازگی از مشارکت با یکدیگر برای ارزیابی امکان ساخت یک مجتمع تولیدمتانول با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال در ایالت لوئیزیانا آمریکا خبر دادند. مجتمع یادشده با هدف تامین نیاز بازارهای داخلی و صادراتی در نظر گرفته شده است.

سابک و متانول لوئیزیانای جنوبی در حال حاضر یک توافقنامه اولیه 6 ماهه را به منظور مطالعه و ارزیابی پروژه یادشده امضاء کرده اند. بر اساس اعلام سابک، دو شرکت قرار است با همکاری یکدیگر جنبه های اقتصادی، فنی و مالی این پروژه را بررسی و نهایتا در مورد پیشبرد طرح پس از دریافت لایسنس ها و تاییدیه های لازم تصمیم گیری کنند. این توافقنامه می تواند پس از مدت 6 ماه تمدید شود.

سابک همچنین می گوید: توافقنامه یادشده بخشی از راهبرد ما برای ایجاد تنوع جغرافیایی در فعالیت های شرکت به منظور رسیدن به بازارهای بین المللی و دستیابی به خوراک رقابتی است.

غول پتروشیمی عربستان سعودی اکنون یکی از سهامداران جزء مجتمع کراکر 884 هزار و 500 تنی شرکت نووا کمیکالز (NOVA Chemicals) در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا به شمار می رود و شریک اکسان موبیل در توسعه یک مجموعه پتروشیمی جدید در نزدیکی کورپس کریستی (Corpus Christi) ایالت تگزاس، در بردارنده یک واحد کراکر با ظرفیتی معادل یک میلیون و 800 هزار تن در سال و مجتمع های تولید مشتقات پلی اتیلن و مونو اتیلن گلایکول (monoethylene glycol)، است.

تعداد بازدید : ۱,۱۳۲