افت قیمت بنزن در بازار ایالات متحده با آغاز سال 2019 میلادی

افت قیمت بنزن در بازار ایالات متحده با آغاز سال 2019 میلادی
(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۰۳

کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت بنزن در ماه های آغازین سال آتی میلادی به دنبال مازاد عرضه روندی نزولی را تجربه کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، کارشناسان پیش بینی می کنند که احتمالا قیمت های بنزن در ماه های آغازین سال آتی میلادی روندی نزولی را تجربه کند. چرا که انتظار می رود وضعیت مازاد عرضه ای که در بیشتر سال 2018 میلادی در بازار این محصول شاهد بودیم؛ در سال 2019 میلادی نیز ادامه یابد.

پیش بینی ها همچنین نشان می دهد که نرخ عملیاتی پالایشگاه های ایالات متحده با هدف تامین تقاضای شدید برای صادرات سوخت آمریکا، به ویژه از سوی مکزیک، همچنان در سطح بالایی باقی بماند.

پالایشگاه های ایالات متحده نیز به دنبال پیش بینی رشد تقاضا برای سوخت دیزل، نرخ فرآوری خود را بالا نگاه می دارند. چرا که تقاضا از سوی کشتیرانی ها در پی مقرارت 2020 سازمان جهانی دریانوردی (IMO) برای سوخت های مورد استفاده شناورها (2020 regulations for bunker fuels) مبنی بر نیاز به حرکت به سوی سوخت های حاوی گوگرد و آلایندگی کمتر، افزایش می یابد.

پالایشگاه ها بنزن را به عنوان یک محصول جانبی تولید بنزین تولید می کنند. در آمریکا 60 درصد از تولید این محصول توسط پالایشگاه های این کشور صورت می گیرد. از طرفی واحدهای کراکر بخار نیز به عنوان یک منبع مهم دیگر، نزدیک به 20 درصد از کل تولید بنزن ایالات متحده را به خود اختصاص می دهند.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۷