فرصت طلایی برای تولیدکنندگان ایرانی؛

بهبود بازار کسب و کار، ماموریت جدید «ایران پلاست»

بهبود بازار کسب و کار، ماموریت جدید «ایران پلاست»
(شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۳:۴۳

در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست و با رویکرد توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار تولیدکنندگان ایرانی، تجار، بازرگانان و هیات‌های تجاری و اقتصادی صنایع تکمیلی پتروشیمی به صورت انفرادی و هیات از 35 کشور چهار قاره جهان مسافر تهران شدند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، تکمیل زنجیره ارزش با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، انتقال دانش و تکنولوژی نوین، متنوع سازی سبد تولید محصولات میانی و تکمیلی، انتخاب شریک و سرمایه گذار، بازاریابی و کشف بازارهای جدید صادرات محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های پلیمری، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی از مهمترین اهداف برگزاری یازده دوره گذشته نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پلاست بوده است.
با این وجود برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با یک ویژگی منحصر به فرد برگزار خواهد شد و با افزایش قیمت ارز، توجیه اقتصادی صادرات محصولات غیر نفتی از جمله محصولات پلیمری و پلاستیکی بالا رفته و همزمان با اعمال تحریم‌های غیر قانونی نفتی ایران، صادرات محصولات و فرآورده‌های مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی عملا می تواند بخشی از کاهش درآمد حاصل از صادرات نفت کشور را جبران کند.
بر این اساس همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، برنامه ریزی گسترده‌ای به منظور حضور تجار، بازرگانان و خریداران تخصصی محصولات، خدمات، کالاها و ماشین آلات صنایع تکمیلی پتروشیمی از چهار گوشه جهان انجام گرفته که پیش بینی می شود با ثبت یک رکورد جدید در ایام چهار روزه برگزاری نمایشگاه دوازدهم ایران پلاست درهای بازارهای جدیدی برای روی تولیدکنندگان ایرانی بازگشایی شود.
رویکرد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست همچون دوره گذشته کسب و کار جهانی بوده و با هدف بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات غیر نفتی در این دوره بیش از 200 تاجر، بازرگان و خریدار تخصصی محصولات، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی پای در بزرگترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران و منطقه خاورمیانه می‌گذارند.

هیات‌های تجاری چهارگوشه جهان مسافر تهران شدند

به گزارش نیپنا، همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، تاکنون سفر 15 هیات خارجی از 13 کشور جهان شامل کشورهای عراق (دو هیات)، جمهوری آذربایجان (دو هیات)، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، هند، سریلانکا، تونس، ویتنام، لبنان و کنیا به تهران قطعی شده است.
نکته قابل تامل در هماهنگی دعوت و حضور هیات‌های تجاری و اقتصادی مرتبط با صنعت پتروشیمی، پلاستیک و صنایع تکمیلی پتروشیمی در تهران بازارهای همجوار بوده به طوری‌که با توجه به بعد مسافت کوتاه هزینه های فروش و صادرات محصولات را کاهش می دهد و به عبارت ساده تر تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازار کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان دارای برگ برنده های بیشتری نسبت به کشورهایی با بعد مسافت طولانی تر هستند.
بنابراین رویکرد دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در دعوت و حضور تجار، بازرگانان، هیات های تجاری و اقتصادی کشورهای همسایه بوده که از نظر بعد و مسافت جغرافیایی صادرات محصولات به این کشورها در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی دارای هزینه حمل و نقل کمتر و توجیه اقتصادی و سودآوری بالاتری است.
در نمایشگاه دوازدهم ایران پلاست بازدیدکنندگان گوناگونی از سایر کشورهای جهان به تهران سفر می کنند به طوری که پیش بینی می شود دست کم از 35 کشور جهان به صورت انفرادی و در قالب هیات های تجاری اقتصادی ، بازرگان و فعالان مرتبط با صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی مسافر تهران شوند.
در شرایط فعلی سفر بازدیدکنندگانی از کشورهای امارات متحده عربی، چین، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، ارمنستان، عراق، سوریه، افغانستان، روسیه، کویت، غنا، کنیا، تانزانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، رومانی، اسپانیا، کرواسی، کلمبیا، کانادا و ... برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست قطعی شده است.
علاوه بر تجارو بازرگانان در دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، مدیران و مسئولان چهار نمایشگاه جهانی پلاستیک و پلیمر شامل نمایشگاه کا آلمان، میلان پلاست، عرب پلاست و افغان پلاست هم به تهران می آیند.
در مجموع چهار روز برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، فرصت طلایی برای صادرکنندگان محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی بوده تا با استفاده از شرایط موجود اقتصادی با توسعه و کشف و بازارهای جدید صادراتی عملا زمینه برای کاهش وابستگی به درآمدهای صادرات نفتی را فراهم کنند.
گفتنی است،دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه1397درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درچهارگروه مواداولیه،کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده،ماشین آلات وتجهیزات وخدمات برگزارخواهدشد.

تهیه کننده: محمد علی زمانخانی

تعداد بازدید : ۳,۰۴۲