نقش آفرینی صنایع پایین دستی پتروشیمی در افزایش ارزش محصولات

نقش آفرینی صنایع پایین دستی پتروشیمی در افزایش ارزش محصولات
(یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۱۳

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ارزش افزوده محصولات تولیدی را دوچندان می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی درسال های گذشته به دلایل مختلف مغفول مانده است و این درحالی است که توجه به این بخش می‌تواند ارزش افزوده محصولات تولیدی را دو چندان کند.
مسعود خوانساری در خصوص تامین منابع مالی در صنعت پتروشیمی و نقش بخش خصوصی در این مسیر گفت: پتروشیمی صنعتی است که در آن دارای مزیت هستیم و یکی از مزیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در کشور صنعت پتروشیمی است بنابراین باید برای هدایت منابع به سمت صنعتی که سهمی بالا در تولید اشتغال در کشور دارد برنامه ریزی‌های لازم با همکاری دولت و بخش خصوصی صورت گیرد.
خوانساری با اشاره به نقش صنایع پائین دستی پتروشیمی در ایجاد ارزش افزوده گفت: همانند بخش بالا دستی متاسفانه درسال های گذشته توجه لازم به توسعه صنایع پائین دست صورت نگرفته و اکنون باید افزون بر تمرکز بر بالادست صنعت پتروشیمی به صنایع تکمیلی نیز توجه بیشتری کرد.
وی با بیان این که باید با ایجاد فضای امیدواری در کشور منابع و سرمایه‌های بخش خصوصی را به سمت سرمایه‌گذاری در صنایع پائین دستی پتروشیمی سوق داد، تصریح کرد: سیاست گذاری‌ها باید به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه صنایع و به ویژه صنعت پتروشیمی بیش از گذشته نقش‌آفرین باشد و سرمایه گذاری‌های جدید داخلی و خارجی بتواند وارد طرح‌های کنونی یا آتی پتروشیمی شود.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان این که صنعت پتروشیمی این قابلیت را دارد که قدرت نخست منطقه باشد، تصریح کرد:‌ تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی ایجاد کند.

تعداد بازدید : ۲,۱۵۴