حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی

حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۹

مجلس شورای اسلامی از جذب سرمایه گذاری های جدید با هدف تکمیل و توسعه طر ح های پتروشیمی حمایت می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که مجلس برای رفع مشکلات جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی آمادگی دارد گفت: باید روند جذب سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی با همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی تسهیل شود و دراین روند مجلس اماده هرگونه همکاری و تعامل است.
اسداله قره خانی، افزود: راهبرد مجلس حمایت از تولید داخل و گام برداشتن به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است و مجلس با تقویت بخش نظارتی خود مشکلات بخش سرمایه‌ای در صنعت پتروشیمی را کاهش خواهد داد، همچنین قانون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور وجود دارد و نیاز به تصویب قانون‌های متعدد دراین زمینه نیست.
وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با هدف افزایش ظرفیت تولیددر این صنعت پیشرو افزود: بعد از برجام زمینه برای جذب سرمایه خارجی به ویژه در صنعت پتروشیمی فراهم است که نباید این فرصت را از دست داد.
قره خانی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری و تعامل میان تمامی متولیان امر می توان شاهد افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی کشورمان بود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه می خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، بهترین راه آن توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه نفت باید در بخش فرآورده‌های مربوط به پتروشیمی همانند پتروپالایش متمرکز شود، همچنین باید به سمت این برویم که گازهای همراه نفت را پالایش کنیم و عناصر ارزشمندی مثل بوتان و متان را استخراج کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۷