رفع موانع تولید با بهره گیری از دانش روز جهان

رفع موانع تولید با بهره گیری از دانش روز جهان
(چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۳۲

ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی با استفاده از فناوری های نوین و دانش روز جهان می تواند افزایش مطلوبی را تجربه کند.

علی محمد بساق زاده مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: خوشبختانه در دوران پسا برجام همکاری با شرکت های معتبر بین المللی و لایسنسورها شرایط بسیار خوبی را برای مجتمع های پتروشیمی کشورمان ایجاد کرده است و در سال جاری حدود 9 شرکت تعمیرات اساسی خود را با بهره گیری ازدانش روز جهان انجام داده اند.
وی با تاکید بر این که می توان با گسترش همکاری ها افزایش ظرفیت تولید را رقم زد گفت: یکی از موانع تولید در سال های گذشته مشکلی بود که به دلیل تحریم ایجاد شده بود و اکنون باید به این نکته اشاره کرد که صنعت پتروشیمی ایران با استفاده از دانش روز جهان و بهره گیری از فناوری های نوین در مسیر تحقق جهش دوم خود حرکت می کند.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی درسراسر جهان با شتاب در حال تحول و پیشرفت است و اگر شرکت‌های ایرانی فعال درصنعت پتروشیمی می‌خواهند قدرت رقابت پذیری خود را در بازارهای بین المللی حفظ کنند باید از دانش و فناوری روز جهان بهره مند شوند.
بساق زاده ادامه داد: بومی سازی و انتقال دانش فنی باید از سوی پتروشیمی ها مورد توجه بیشتری قرار بگیرد ودر این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می تواند با توجه به دارا بودن ظرفیت های موجود انسانی و علمی نقش آفرین باشد.
وی تصریح کرد: می توان با ارتقای سطح کمی و کیفی تولید تجهیزات و قطعه های مورد استفاده در طرح های توسعه ای پتروشیمی از سوی شرکت های ایرانی بسیاری از نیازهای صنعت را با بهره گیری ازدانش و فناوری روزجهان از طریق شرکت های داخلی تامین کرد.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که توسعه روابط و تبادل دانش با شرکت های صاحب نام بین المللی سبب ارتقای فعالیت در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی می شود گفت: امید است با انتقال دانش فنی و حرکت به سوی خود کفایی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم بهره وری در صنعت پتروشیمی را به بالاترین سطح برسانیم.


تعداد بازدید : ۲,۲۴۳