حمایت وزارت نفت از توسعه پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

حمایت وزارت نفت از توسعه پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

وزارت نفت از توسعه و گسترش پژوهش و فناوری با هدف بهره گیری ازدانش روز جهان در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حبیب الله بیطرف معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت درحاشیه بازدید از مجتمع ها و طرح های پتروشیمی واقع درمنطقه ویژه اقتصادی پارس اظهارکرد: منطقه عسلویه به دلیل دارا بودن زیرساخت های مطلوب، محلی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان است و باید از ظرفیت های موجود در این منطقه بطورکامل استفاده کرد.

وی افزود:پتروشیمی ها به دلیل تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش دارای اهمیت فراوانی هستند و استفاده از فناوری های نوین و دانش روز جهان سبب ایجاد ارزش افزوده بالایی در این صنعت خواهد شد و نقش پژوهش و فناوری در این راستا بسیار مهم و تاثیر گذاراست.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر نفت در بازدید از مجتمع های پتروشیمی نوری، جم، کاویان و نیز پایانه ها و مخازن پتروشیمی( بندر پارس) در جریان آخرین وضعیت تولید و نیز صادرات محصولات پتروشیمی قرار گرفت، همچنین بازدید از طرح های پتروشیمی بوشهر و دماوند نیز از دیگر برنامه های معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در عسلویه بود .

گفتنی است که در این بازدید ها علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید و عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی آخرین وضعیت تولید انواع محصولات پتروشیمی و نیز پیشرفت طرح های توسعه ای این صنعت را ارائه کرد.

تعداد بازدید : ۱,۳۹۹