ایران خواستار سرمایه گذاری لهستان در طرحهای پتروشیمی شد

ایران خواستار سرمایه گذاری لهستان در طرحهای پتروشیمی شد
(پنج شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۷

سید امید شهیدی نیا، بادعوت از لهستان جهت سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی ایران، گفت: ایران با توجه به داشتن مزیت رقابتی و زیرساختهای موجود، بستری مناسب برای جذب سرمایه و دانش سایر کشورها را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، عصر روز گذشته (چهارشنبه 6 بهمن ماه) هیئت اعزامی استان خوزستان به لهستان از کارخانه تولید کود پولاوی این کشور بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این بازدید ضمن ارائه گزارشی، توان تولید اطلاعات مربوط به طرح های جدید در زمینه کود شیمیایی و نیز سایر طرح ها از جمله تبدیل متانول به پروپیلن را به عنوان استراتژی صنعت پتروشیمی مورد تاکید قرار داد.

سید امید شهیدی نیا، ضمن دعوت از لهستانی ها جهت سرمایه گذاری مستقیم در طرحهای پتروشیمی ایران، گفت: ایران با توجه به داشتن خوراک گاز به عنوان مزیت رقابتی و مزایا و زیرساختهای موجود در مناطق ویژه اقتصادی، بستری مناسب برای جذب سرمایه و دانش سایر کشورهای دنیا را فراهم کرده است.

پیرو این بازدید، مقرر شد امروز (پنجشنبه 7 بهمن) مطالعه و جلسات بیشتری در اطاق بازرگانی لوبلین بین طرفهای دو کشور انجام شود.

کارخانه تولید کود پولاوی از شرکتهای گروه ازت و دومین تولید کننده ی کود در اروپا به شمار میرود.

هیئت 18نفره مدیران صنعتی و بازرگانی استان خوزستان به سرپرستی شریعتی، استاندار با هدف بررسی امکان توسعه تعاملات اقتصادی، صنعتی و بازرگانی به لهستان سفر کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۴