تداوم روزهای آرام دربورس تهران

تداوم روزهای آرام دربورس تهران
(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۴۹

سهامداران صنعت پتروشیمی همانند دیگر صنایع بزرگ کشورکه روزهای آرامی را در بورس سپری می کنند امروز شاهد معاملاتی متعادل درگروه‌ های پیشرو بازار بودند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سهامداران بورسی  امروز 16 میلیون و 520 هزار سهم از سهام شرکت های پتروشیمی را به ارزش 47 میلیارد و 809 میلیون ریال خریداری کردند .

در معاملات امروز بازار سهام، پتروشیمی شازند با افزایشی 0.07 درصدی در آخرین قیمت و کاهش 0.28 درصدی در قیمت پایانی همراه شد.

بر اساس این گزارش ، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز امروز کاهشی اندک را در کارنامه خود به ثبت رساند. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم با کاهشی 1.46درصدی به روز کاری خود پایان داد.

پتروشیمی شیرازدر این روز 1.77 درصد رشد در قیمت پایانی را تجربه کرد. پتروشیمی زاگرس درآخرین قیمت 2.27 درصد افت داشت. پتروشیمی خارک، هم در این روز 0.4 درصد رشد قیمتی را به ثبت رساند.

پتروشیمی پردیس هم در این روز 0.27 درصد کاهش داشت. پتروشیمی کرمانشاه که در آخرین قیمت 0.86 درصد رشد داشت در قیمت پایانی کاهشی 0.03 درصدی را تجربه کرد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم با کاهشی 0.11 درصدی در قیمت پایانی به 4576 ریال رسید.

پتروشیمی جم که در آخرین قیمت کاهشی 0.39 درصدی داشت، در قیمت پایانی 0.01 درصد رشد را تجربه کرد. پتروشیمی آبادان نیز امروز را با افت قیمتی به سر رساند. اما پتروشیمی خراسان با رشدی در حد صفر، سبز باقی ماند. پتروشیمی فناوران هم در آخرین قیمت 4.52 درصد افت داشت اما در قیمت پایانی با کاهشی 0.38 درصدی به روز کاری خود پایان داد. پتروشیمی فارابی نیز در جریان معامله های امروز در آخرین قیمت 4.93 درصد نوسان مثبت داشت اما در قیمت پایانی تغییر چندانی نداشت.

بر اساس این گزارش در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص کل بورس 10 واحد بالا رفت و در عدد 79هزار و 84 به کار خود پایان داد.

همچنین امروز سهامداران بیش از یک میلیارد و 791میلیون برگه سهم ،حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3هزار و 971 میلیارد ریال در 56 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران،پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که تاثیر منفی نمادهای سایپا، ایران ترانسفو و پارس خودرو مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

 این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز 5 واحد رشد را تجربه کرد و با سبزپوشی در ارتفاع 832 واحدی ایستاد در حالی که نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «هرمز» تا سقف 1.5 واحدی به رشد بیشتر آیفکس منجر شدند. در مقابل نماد «ارفع» کم‌تر از یک واحد اثر منفی بر آن برجای گذاشت.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۰