راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در هند

راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در هند
(یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۱۳

شرکت ریلاینس اینداستریز هند در رقابت با رقبای بین المللی خود یک مجتمع جدید تولید پتروشیمی راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت ریلاینس اینداستریز (Reliance Industries) غول پالایش و پتروشیمی هند به تازگی در بیانیه ای از راه اندازی فاز نخست مجتمع تولید پاراکسیلن (PX) خود واقع در شهر جام نگر ایالت گجرات این کشور خبر داد. این مجتمع از ظرفیت تولید 2 میلیون و 200 هزار تن پاراکسیلن در سال برخوردار است.

مجتمع جدید، ظرفیت تولید این محصول شرکت ریلاینس را به بیش از دو برابر افزایش می دهد و رقم فعلی را به چهار میلیون و 200 هزار تن در سال می رساند. بدین ترتیب این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ پاراکسیلن جهان با در اختیار داشتن به ترتیب 9 و 11 درصد از ظرفیت و سهم تولید جهانی خواهد بود.

موکش آمبانی، رئیس و مدیر عامل شرکت ریلاینس، راه اندازی مجتمع تولید پاراکسیلن جام نگر را سرآغاز اجرای یک رشته از طرح های توسعه ای مهم شامل کراکر off-gas پالایشگاهی (refinery off-gas cracker)، پروژه واردات اتان و گاز سازی کک نفتی دانست.

پروژه های یادشده بخشی از یک سرمایه گذاری عظیم به ارزش بیش از یک تریلیون روپیه (معادل 14 میلیارد و 700 میلیون دلار) در بخش پالایش و پتروشیمی در سراسر دنیا محسوب می شوند.

ظرفیت تازه ایجاد شده برای تولید پاراکسیلن، عملیات یکپارچه سازی و ادغام درون زنجیره ارزش پلی استر (polyester value chain) شرکت ریلاینس را تکمیل می کند و به بهبود حاشیه سود این شرکت می انجامد. به علاوه ارزش تولیدات پالایشگاه های ریلاینس در شهر جام نگر ایالت گجرات را افزایش می دهد.

تعداد بازدید : ۲,۰۹۵