افزایش ظرفیت تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین

افزایش ظرفیت تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین
(سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۱۷

شرکت ال جی کم کره جنوبی درنطر دارد تا با سرمایه گذاری های جدید ظرفیت تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین را افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت ال جی کم (LG Chem) کره جنوبی دیروز دوشنبه )17 آبان ماه( اعلام کرد که قصد دارد 100 میلیون دلار برای دو برابر ساختن ظرفیت تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) خود در مجتمع این شرکت واقع در استان گوانگ دونگ چین تا سال 2018 سرمایه گذاری کند. این مجتمع حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) با شرکت ملی نفت فلات قاره چین (CNOOC) است.
این گزارش می افزاید: شرکت ال جی کم برنامه دارد تا با افزایش 150 هزار تنی تولید، ظرفیت فعلی مجتمع تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن خود در جنوب چین را به 300 هزار تن در سال افزایش دهد. این محصول به طور گسترده ای در ساخت قطعات خودرو، لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد.
سرمایه گذاری یادشده در راستای برنامه این شرکت برای تمرکز بیشتر بر روی تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظیر آکریلونیتریل بوتادین استایرن صورت می گیرد. شرکت ملی نفت فلات قاره چین و ال جی کم در حال حاضر هر یک 50 درصد از سهام این مجتمع پتروشیمی را در اختیار دارند. با این حال شرکت کره ای اعلام کرد که به دنبال سرمایه گذاری اخیر، ال جی کم 70 درصد از سهام این مجتمع را بدست می آورد.
بر پایه این گزارش ، طرح توسعه ای جدید همچنین ظرفیت کل تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن این شرکت را به 2 میلیون تن در سال افزایش می دهد.
ال جی کم در ماه اکتبر امسال نیز اعلام کرد که قصد دارد تا نیمه اول سال 2017 میلادی یکی از دو خط تولید پلی استایرن (PS) خود واقع در مجتمع Yeosu این شرکت در کره جنوبی را به خط تولید آکریلونیتریل بوتادین استایرن تغییر کاربری دهد.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۷