مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبرداد:

اعلام آمادگی ژاپن جهت حضور در تکمیل زنجیره متانول

اعلام آمادگی ژاپن جهت حضور در تکمیل زنجیره متانول
(شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵) ۱۶:۴۴

به دنبال امضای تفاهم نامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت سوجیتز ژاپن مطالعات فنی و اقتصادی خود را جهت حضور و سرمایه گذاری در اجرای طرح هایMTP و GTPP ایران آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، در حاشیه امضای تفاهم نامه با شرکت سوجیتز ژاپن اظهارکرد: یکی از اولویت های صنعت پتروشیمی استفاده از گاز با استفاده از تکنولوژی و دانش بومی است، بر این اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محوریت شرکت پژوهش و فناوری به دنبال اجرای طرح تبدیل متانول به پروپیلن (MTP) و تکمیل زنجیره آن تا پایین دست پتروشیمی است .
وی افزود: به دنبال بهبود روابط بین الملل و ابراز علاقمندی شرکت های خارجی جهت حضور و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور، شرکت سوجیتز ژاین نیز جهت حضور در این بخش از صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره متانول تا پایین دست اعلام آمادگی کرده است.
همچنین شرکت سوجیتز ژاپن علاوه بر حضور در طرح MTP، بسیار علاقمند حضور و سرمایه گذاری در طرح های GTPP ایران است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در ادامه همکاری های صنعت پتروشیمی با شرکت های خارجی، با یکی از شرکت های آلمانی که در زمینه دانش فنی MTP در جهان فعال است، به دنبال آغاز همکاری تازه ای هستیم. بر اساس این همکاری جدید با طرف آلمانی ظرفیت 120 هزار تنی واحد MTP شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.
وی افزود: بهبود سطح روابط با شرکت های خارجی سبب شده است تا شرکت های زیادی خواهان همکاری با ایران باشند و امضای تفاهم نامه امروز نیز در این راستا محقق شد.

تعداد بازدید : ۲,۹۹۰