شاخص 13 واحد قد کشید

شاخص 13 واحد قد کشید
(سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۰۵

بورس تهران امروز افزایش شاخص را تجربه کرد و سهامداران 24 میلیون و 94 هزار سهم گروه شیمیایی را به ارزش 87 میلیارد و 802 میلیون ریال خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در گروه محصولات شیمیایی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی امروز با 0.1 درصد کاهش در قیمت پایانی به روز کاری خود پایان داد. در این روز سرمایه گذاران دو میلیون و 645 هزار سهم از سهام این شرکت را خریداری کردند.
گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان کاهشی 0.45 درصدی در آخرین قیمت را تجربه کرد. در قیمت پایانی هم 0.3 درصد افت داشت. پتروشیمی آبادان امروز را در ارقام منفی پشت سر گذاشت، قیمت هر سهم این شرکت در قیمت پایانی با 0.26 درصد کاهش به 3071 ریال رسید. پتروشیمی مارون هم که دیروز مثبت کامل راب ه سهام داران خود هدیه داده بود، امروز در حوالی صفر تابلو به کار خود پایان داد.
پتروشیمی شازند دیگر شرکت پتروشیمی بود که امروز را در ارقام منفی سپری کرد. البته سهام این شرکت هم در قیمت پایانی تفاوتی با قیمت دیروز نداشت و تنها 0.11 درصد افت را به ثبت رساند. پتروشیمی کرمانشاه هم امروز در آخرین قیمت منفی بود، اما در قیمت پایانی رقم صفر بابت نوسان قیمت سهام این شرکت، ثبت شد.
پتروشیمی خراسان در این روز 0.84 درصد افت داشت. پتروشیمی خارک هم در این روز در حوالی قیمت روز گذشته نوسان داشت. پتروشیمی جم، شیراز و زاگرس هر سه با نوسانی بسیار جزیی در مقایسه با روز گذشته به فعالیت خود پایان دادند. پتروشیمی فناوران هم امروز با 0.16 درصد کاهش به روز کاری خود پایان داد.
در نتیجه داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص کل بورس 13واحد بالا رفت و به عدد 77 هزار و 358 واحد رسید. در این روز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی مبین، فولاد خوزستان، ماشین سازی اراک، ارتباطات سیار و سرمایه گذاری ملی ایران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نماد سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.
در فرابورس هم 171 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 27 میلیارد ریال خریداری شد و در نتیجه این داد و ستدها شاخص این بازار تا 3.60 واحد پایین آمد و به 816 واحد رسید.
تعداد بازدید : ۳,۲۸۷