رشد آرام شاخص بورس

رشد آرام شاخص بورس
(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۶:۰۲

بورس تهران امروز آرام بود و شاخص با رشدی 43 واحدی در کانال 78 هزار واحدی ماند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی بخصوص نمادهای فخوز، فملی و فولاد با رشد اندک ٤٣.٤٧ واحدی به ارتفاع ٧٨,٣٦٨ واحد رسید که در این میان گروه های خودرویی و پتروشیمی و بخصوص نمادهای خودرو، پارسان و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

گروه های شیمیایی و پالایشگاهی نیز با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه هستند تا جایی که نمادهای شکلر و شتران صف خرید را تجربه می کنند. نماد شتوکا دیروز صف فروش بود اما امروز صف خرید دنبال شد تا از خرید و فروش های احساسی، هیجانی و سردرگمی این روز های سهامداران کوتاه مدتی پیش از پیش رونمایی کند.

امروز سهام داران 21 میلیون و 680 هزار سهم از سهام گروه شیمیایی را به ارزش 47 میلیارد و 891 میلیون ریال خریداری کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با کاهشی 1.78 درصدی در آخرین قیمت همراه شد و در قیمت 2040 ریال معامله شد. این سهم در قیمت پایانی  0.91 درصد افت را ثبت کرد.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان کاهشی 0.45 درصدی در آخرین قیمت را تجربه کرد. سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم با کاهشی 0.47 درصدی در آخرین قیمت و رشد 0.15 درصدی در قیمت پایانی به روز کاری خود پایان دادند.

پتروشیمی شازند هم رشدی 0.26 درصدی در آخرین قیمت داشت. پتروشیمی خارک در قیمت پایانی حوالی صفر تابلو معامله شد. پتروشیمی مارون هم امروز 0.38 درصد افزایش را در آخرین قیمت تجربه کرد. پتروشیمی جم هم در این روز در آخرین قیمت 1.92 درصد و در قیمت پایانی 0.07 درصد افت داشت. همچنین پتروشیمی کرمانشاه با افتی 0.18 درصدی در قیمت پایانی همراه شد. پتروشیمی پردیس در این روز 2.55 درصد کاهش در آخرین قیمت را تجربه کرد. همچنین پتروشیمی خراسان در این روز 0.09 درصد کاهش داشت.

پتروشیمی آبادان در این روز رشدی 4.02 درصدی را در آخرین قیمت به ثبت رساند. پتروشیمی زاگرس در این روز 0.14 درصد رشد را در آخرین قیمت به ثبت رساند. پتروشیمی شیراز، امروز در آخرین قیمت 1.32 درصد افت را به ثبت رساند.

تعداد بازدید : ۳,۳۳۴