تولید همزمان اوره پریل و اوره گرانول در مجتمع پتروشیمی آمونیاک و اوره مرودشت

تولید همزمان اوره پریل و اوره گرانول در مجتمع پتروشیمی آمونیاک و اوره مرودشت
(جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱

مزیت شرکت پتروشیمی آمونیاک و اوره مرودشت در میان شرکت های تولیدکننده اوره این است که این در این مجتمع اوره پریل و اوره گرانول توامان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  مدیر طرح توسعه مجتمع آمونیاک و اوره شهدای مرودشت که قرار است هفته آینده به بهره برداری برسد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پتروشیمی شیراز از نخستین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور است که ساخت آن به سال ۱۳۳۸ باز می گردد و خوشبختانه  روند توسعه و نیز تولید پایدار این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

محمد مهدی فهام افزود: اکنون در شرایطی هستیم که واحد آمونیاک  سوم به ظرفیت اسمی ۱۰۰ درصد رسیده است و واحد اوره هم با توجه به این که از جمله واحدهای مگاپلنت دنیاست، مشکلاتی به خاطر لایسنسور داشت، از این رو دیرتر از واحد آمونیاک به تولید رسید.

وی با بیان این که مزیت شرکت پتروشیمی شیراز در میان شرکت های تولیدکننده اوره این است که این در این مجتمع اوره پریل و اوره گرانول  توامان تولید می شود گفت: مجموع ظرفیت تولید  اوره پریل و گرانول در این مجتمع روزانه ۵ هزار تن است که بخشی ازاین تولید در داخل صرف نیاز کشاورزان می شود و بخشی از آن هم توسط مبادی صادراتی به کشورهای مصرف کننده صادر می شود.

فهام افزود: از زمان بهره برداری از این مجتمع تا امروز همواره طرح‌های توسعه‌ای به مرحله اجرا در آمده که یکی از اقدامات مهم این شرکت در رابطه با مسائل زیست محیطی برچیدن واحدهای قدیمی بود که از نظر مصارف انرژی وضعیت خوبی نداشتند و با استانداردهای محیط زیست همخوانی نداشتند.
رئیس مجتمع پتروشیمی شیراز ادامه داد: این طرح مشتمل بر سرویس‌های جانبی و نیروگاه است و از نظر مصارف یوتیلیتی خودکفا بوده و قادر است نیاز طرح را تامین و ظرفیت اضافه را جهت تامین بخشی از نیازهای احتمالی منطقه قدیم ارسال کند

وی با اعلام این که مراحل طراحی تفصیلی، مهندسی خرید، اجرا ، پیش راه اندازی و راه اندازی این طرح را متخصصان ایرانی انجام دادند، اظهار کرد: عملیات نصب تجهیزات سنگین چند سال قبل توسط شرکت های هلندی از جمله ماموت انجام می گرفت که تحریم ها سبب شد این شرکت دیگر به ما کمک نکند و  از این رو طرح شیراز اولین طرح در صنعت پتروشیمی کشور است که نصب تجهیزات سنگین آن توسط  نیروهای داخلی صورت گرفته است.

این مدیر مجتمع پتروشیمی شیراز تصریح کرد: در زمینه تجهیزات هم به سمتی رفتیم که تامین بخش زیادی از تجهیزاتی که در داخل کشور قابلیت ساخت داشت، به شرکت های داخلی و بخصوص شرکت های فعال در استان فارس واگذار شد و عاملی برای سایر طرحهای پتروشیمی شد که شهامت و جرات استفاده از توان داخلی به کار گرفته شود.

وی با بیان این که: طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت در شرایطی به مرحله اجرا درآمد که کشور با تحریم مواجه شد گفت: با همت زیاد تمامی همکاران، این طرح با حداقل تاخیر در اسفند ماه  پارسال مورد بهره برداری قرار گرفت.



تعداد بازدید : ۵,۹۲۶