نماینده مجلس دهم تاکید کرد:

اهمیت صنعت پتروشیمی برای تحقق یک راهبرد

اهمیت صنعت پتروشیمی برای تحقق یک راهبرد
(یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۲۳

نماینده مجلس دهم گفت: توسعه صنعت پتروشیمی برای کاهش خام فروشی مواد اولیه با اهمیت است.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره توان کشور برای حرکت به سوی تحقق اقتصاد مقاوتی به خصوص در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به وجود منابع نفت و گاز فراوان و منابع غنی معدنی، این حوزه ها مزیت های کشور محسوب می شوند.

این نماینده مجلس دهم، با بیان این که می توان از ظرفیت های خارجی برای انتقال فناوری روزآمد بهره مند شد، گفت: باید از خام فروشی مواد اولیه پرهیز کرد. از این رو، باید در این زمینه تلاش و برنامه ریزی کرد و صنعت پتروشیمی می تواند به عنوان صنعتی پیشرو نقش آفرین باشد.

وی وجود منابع طبیعی در کشور را موهبت دانست و گفت: باید در داخل کشور این منابع از جمله نفت و گاز را فراورش و محصول و فرآورده تولید کرد تا همه مزیت های آن برای کشورمان کسب شود.

حسن پور، فاصله گرفتن از خام فروشی را را بعنوان یک راهبرد ملی یادآوری کرد و افزود: با رفع تحریم ها باید برنامه های منتهی به تولید کالای نهایی تقویت شود از این رو توسعه صنایع پتروشیمی با اهمیت است.

صاحب نظران بر این باورند که توسعه صنایع پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد زیرا این صنعت می تواند روند فروش مواد خام را کاهش دهد ضمن انکه سبب ایجاد شغل و بهره مندی بهتر از مزیتهای اقتصادی کشور نیز می شود.

گفتنی است که افزایش صادرات پتروشیمی، در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی آورده شده است.

کشور ایران به لحاظ داشتن منابع سرشار نفت خام و گاز طبیعی  و بهره مندی از مواهب الهی، یکی از کشورهای برخوردار و برتر جهان از این سرمایه های طبیعی محسوب می شود. صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که در تبدیل این ثروت به محصول با ارزش افزوده بیشتر تاثیر دارد. 

 

تعداد بازدید : ۲,۷۹۷