معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش تبدیل گاز به پروپیلن

پتروشیمی اساس اقتصاد و توسعه کشور است

پتروشیمی اساس اقتصاد و توسعه کشور است
(پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵) ۲۲:۵۵

همایش تبدیل گاز به پلی پروپیلن در حاشیه دومین روز از دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا همایش تبدیل گاز به پلی پروپیلن ( GTPP ) بعدازظهر امروز (پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه) با حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عباس شعری مقدم، نایب رئیس هیئت مدیره ، محمدحسن پیوندی، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حاشیه دومین روز از دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.

در این همایش محمدحسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در همایش تبدیل گاز به پروپیلن گفت:شرکت ملی صنایع پتروشیمی عزم خود را جزم کرده تا برای توسعه صنعت پتروشیمی ، روی تولید دانش فنی آن متمرکز شود چراکه پتروشیمی اساس اقتصاد و توسعه کشور است و اشتغالزایی بالایی در پی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروپیلن با درجه خلوص 99 در صد در حال تولید است.

پیوندی افزود:خیلی ها معتقد هستند که افزایش تولید متانول  تهدیدی است اما من با این نظر مخالفم زیرا از نظر من اینکه ما در تولید رتبه اول را داشته باشیم برای ما تولید ارزش افزوده می کند٬خصوصا در بخش نیروی  کار.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در ادامه تصریح کرد:البته نکته قابل تامل این است که تمام واحد ها باهم به مرحله تولید  نمی رسند.

وی تاکید کرد:باز هم تکرار می کنم که این امر که ما مرکز تولید پروپیلن باشیم اصلا نکته منفی نیست زیرا با باید در صنعت پترپشیمی روند توسعه را به سرعت طی کنیم.

پیوندی  گفت :در بعضی از مسایل ما باید نگاه کلانی داشته باشیم نه اینکه تنها به نیازهای خود توجه کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه افزود: تامین خوراک پلی پروپیلن واحدهای صنایع پایین دستی پتروشیمی اولویت اول صنعت پتروشیمی کشور است.

پیوندی در پایان افزود:من امیدوارم همکارانم در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی  همه تلاش خود را برای جذب نیروی نخبه انجام دهند زیرا در غیر این صورت به تدریج دچار مرگ می شود.

تعداد بازدید : ۱,۹۰۵